جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در بخش بهداشت و درمان

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود گاز نیتروز به بخش بهداشت و درمان در نواز غزه، جان شمار زیادی از فلسطینیان را به خطر انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشگر شبکه تلویزیونی المملکه در گزارشی به بررسی وخامت اوضاع بهداشتی و درمانی در نوار غزه پرداخت و گفت: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد صد‌ها عمل جراحی در این منطقه به سبب کمبود گاز نیتروز که در اعمال جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با خطر توقف روبروست و علت این کمبود نیز ممانعت اسرائیل از وارد کردن این گاز به نوار غزه است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین بار‌ها درباره کمبود این گاز و اعمال جراحی که به سبب آن با خطر توقف روبروست، هشدار داده است.

ایاد ابو کرش از مدیران وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: بسیاری از اعمال جراحی بخصوص اعمال جراحی مجروحان و نیز زنان و کودکان به سبب فقدان این گاز با خطر لغو روبروست و این در حالی است که اگر این افراد تحت عمل جراحی قرار نگیرند، جان آن‌ها به خطر می‌افتد.

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد مقادیر موجود از گاز نیتروز صرفا برای چند روز کفایت می‌کند.

این وزارتخانه از موسسه‌ها و نهاد‌های بهداشتی و درمانی بین المللی خواست هر چه سریع‌تر اسرائیل را برای صدور مجوز ورود این گاز به نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

سازمان‌های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین المللی و ربط دادن واردات تجهیزات درمانی و پزشکی به مسائل سیاسی متهم کرده اند.

فضل المرینی، کارشناس مرکز حقوق بشر فلسطین در غزه گفت: جامعه بین المللی باید هر چه سریع‌تر دخالت کند و مقامات رژیم اشغالگر را برای صدور مجوز واردات همه تجهیزات پزشکی مورد نیاز به نوار غزه تحت فشار قرار دهد. توافقنامه چهارم ژنو بر این مسئله تاکید می‌کند و اسرائیل را به عنوان مسئول جان شهروندان در مناطق تحت اشغال ملزم به این کار می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: نوار غزه برای انجام اعمال جراحی برنامه ریزی شده، ماهانه به ۱۲۰ کپسول گاز نیتروز نیاز دارد، به همین سبب تاخیر در ورود این گاز به معنای صدور حکم اعدام این بیماران است. رژیم اشغالگر در حالی از ورود گاز نیتروز به نوار غزه جلوگیری می‌کند که این منطقه به طور کلی با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی روبروست.

در همین حال چندی پیش نیز سازمان جهانی بهداشت در گزارشی درباره غزه خبر داد که در جریان تجاوز ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۳۰ تاسیسات درمانی و بهداشتی غزه ویران شده‌اند.

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تداوم هدف قرار دادن اطراف مراکز درمانی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه باعث شده است آسیب‌های جدی به مرکز درمانی «هالة الشوا» در شمال نوار غزه وارد شود.

در این بیانیه همچنین آمده است، این‌گونه حملات باعث توقف خدمات‌رسانی مراکز درمانی و محروم شدن هزاران بیمار و شهروند از خدمات بهداشتی و سلامتی از جمله خدمات بهداشت مادر و کودک و واکسیناسیون کودکان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار