ابتهال زیبای حدیث نبوی احب الله من احب حسینا با نوای ناصر گلستانی+ فیلم

ابتهال زیبا و شنیدنی حدیث نبوی احب الله من احب حسینا به مناسبت آغاز ماه محرم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ابتهال از جمله سبک های تلاوت است که ویژگی‌های خاص خود را دارد و بیشتر در خصوص احادیث و ادعیه به کار می‌رود. 

از ویژگی های این سبک اجرای انفرادی است. به استثنای جمله‌های آغازین و پایانی که معمولا تسبیح و صلوات است. معمولا متن اصلی آن از احادیث یا شعر است  و از نظر آهنگ در سبک خاص خود اجرا می‌شود. آهنگ ابتهال معمولا از پیش ساخته شده نیست و موضوعات آن بیشتر در غالب دعا است، هر چند مدح رسول خدا(ص) را نیز شامل می‌شود و احیانا به موضوعات دیگر نیز می‌پردازد.

این حدیث جزو مشهورترین احادیثی است که حضرت رسول اکرم (ص) در وصف دوستداران نوه خویش حضرت حسین بن علی (ع)، فرموده اند. این حدیث را احمد بن حنبل و ترمذی و ابن ماجه از طریق سعید بن راشد از یعلی بن مره نقل کرده و گفته  که یک روز حضرت پیامبر (ص) به مهمانی تشریف می بردند، در راه به امام حسین (ع) برخورد کردند که با جمعی از کودکان سرگرم بازی بودند. حضرت محمد(ص) با مهربانی و خوشروئی او را دنبال کردند تا سرانجام در آغوشش گرفتند، بعد یک دست زیر چانه و دست دیگر به پشت سر او گذارده چهره او را بین دو دست بالا برده، بوسیدند و سپس فرمودند : «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً»/ حسین از من است و من از حسین هستم. خدا دوست دارد كسی را كه حسین دوست بدارد.

ناصر گلستانی از قاریان قرآن کشورمان حدیث نبوی«أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً» را در غالب ابتهال تلاوت کرده که باشگاه خبرنگاران جوان این ابتهال زیبا و شنیدنی رابه مناسبت آغاز ماه محرم منتشر می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
پیچیده شمیم ت همه جا،ای تن بی سر
چون شیشه ی عطری که درش گم شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اسلام علیک یا اباعبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۹:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
جالب
آخرین اخبار