رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

افزایش ۲۰۰ درصدی تسهیلات مسکن ایثارگران/آخرین معوقات مشمولین ماده ۳۸ به زودی پرداخت می‌شود+ فیلم

اوحدی گفت: سال ۱۴۰۰ را سال نهضت ساخت مسکن نامگذاری کردیم و امیدواریم شاهد محقق شدن تفاهم نامه ساخت ۷۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری باشیم.

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهورو رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادامه ریاست خود در بنیاد شهید در دولت سیزدهم اظهار کرد: من اعتقاد دارم تا روزی که ما در خدمت جامعه ایثارگری هستیم، به دلیلی که همه جامعه ما خودشان را مدیون حماسه‌های جامعه ایثارگری می‌دانند، باید تمامی تلاش خود را بکنیم تا صادقانه در خدمت آن‌ها باشیم. تا هر زمان که تقدیر باشد، باید شکرگزار باشیم.

وی افزود: حکایت ما در بنیاد شهید، مانند دونده‌ای است که هنگامی که می‌خواهد به خط پایان برسد، باید همه انرژی خود را به کار بگیرد تا با قدرت بیشتری به خط پایان برسد. در این روز‌ها ما باید همه تلاشمان را بکنیم تا برنامه‌هایی که در بنیاد شهید مد نظر بوده اند، محقق شوند و حتما برای دولت سیزدهم هم آرزوی موفقیت داریم. قطعا جامعه ایثارگری هم همان طور که همیشه در تمامی شرایط کشور در خدمت این نظام مقدس بوده اند، حتما در خدمت این دولت نیز هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کار‌هایی که باید در دولت رئیس جمهور جدید در اولویت قرار بگیرند، گفت: در جلسه‌ای که با آقای رئیسی به صورت حضوری داشتم، تاکید شد که از موضوعات و مشکلات و چالش‌های جدی بنیاد شهید، موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری، چالش اول است.

سعید اوحدی با تاکید بر این که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری در بند "د" تبصره ۲۰، صراحت قانونی دارد، اظهار کرد: خدمت دستگاه‌ها و معاونین منابع انسانی می‌گویم که واقعا در این موضوع تعلل نکنند. هیچ جایِ چانه زدن و تفسیر کردن برای این قانون وجود ندارد. این قانون صراحت دارد. استخدام و نیز تبدیل وضعیت با هر عنوانی که این افراد استخدام شدند؛ شرکتی، طرحی، آزمایشی، همه باید استخدام رسمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: چالش دوم ما، مسائل مختلف در حوزه درمانی جامعه ایثارگری است. البته سازمان برنامه و بودجه و آقای نوبخت، مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های جدی داشته اند. ولی هر چه سن والدین شهدا بالاتر می‌رود، به صورت طبیعی مباحث درمانی هم شکل پیچیده تری پیدا می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: تمهیدات بسیار خوبی شده است. هیئت امنا مصوبات خوبی داده اند تا بتوانیم قدم‌های جدی برداریم. امسال هم با توجه به مصوبه بسیار خوبی که دولت برای تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری داد، سال ۱۴۰۰ را سال" نهضت ساخت مسکن" نامگذاری کردیم.

اوحدی یادآور شد: تسهیلات مسکن، متوسط ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده اند. امیدواریم با همت مسئولان در بنیاد شهید و استاندارانی که در دولت آقای رئیسی مشغول خواهند شد، شاهد محقق شدن این تفاهم نامه که برای ۷۰ هزار مسکن منعقد شده است باشیم.

وی در ادامه گفت: موضوع آخر، بند "ز" تبصره ۷ قانون بودجه است. موضوع تامین خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و ۵۰ درصد که تفاهم نامه خوبی با وزارت صمت تهیه شده است. امیدواریم زمینه اجرایی شدن این تفاهم را حداکثر از ماه آینده شاهد باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: این نوید را خدمت مشمولین ماده ۳۸ می‌دهم که بر اساس تاکیدی که آقای نوبخت دیروز در دولت داشتند و دستور اقدام سریع دادند، امیدواریم به زودی شاهد پرداخت آخرین معوقات ماده ۳۸ به این افراد باشیم.


بیشتر بخوانید

توضیحات معاون تعاون بنیاد شهید در مورد پرداخت حق پرستاری پس از شهادت جانبازان ۷۰ درصد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام.این چه خدمتی به جامعه ایثارگری فقط افرادی که قبل از ماه اسفند ۹۹بوده حق استفاده از این قانون رو داره.بقیه هیچ حقی ندارن.لطفا پیگیری کنید.تاهمه ایثارگران از این قانون استفاده کنند نه فقط افرادی که قبل از سال1400استخدام شد.من الان فرزند ایثارگرم ولی حق استفاده ندارم چون میگن از سال ۱۴۰۰بیمه واست ارسال شده.
آخرین اخبار