مفتی لبنان: تشکیل دولت نقطه آغاز حل مشکلات است

شیخ عبداللیف دریان تشکیل دولت نجات که لبنانی‌ها خواهان آن هستند را نقطه آغاز حل مشکلات این کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیخ عبداللیف دریان مفتی جمهوری لبنان گفت ما در محاصره هستیم (وی نام کشور یا طرف خاصی را مطرح نکرد) و از داشتن دولتی که امور کشور را اداره کند و ما را از وضعیت گرسنگی نجات دهد منع شده ایم.

او در پیامی به ملت لبنان به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری نوشت: تشکیل دولت نجات که لبنانی ها، جامعه بین الملل و کشور‌های عرب خواهان آن هستند نقطه آغاز حل مشکلات و درد و رنج شهروندان است. حکومت و دولت حاکم، مسئول وضعیت کنونی لبنان هستند. اگر بخواهیم کشور و حکومت را نجات دهیم باید کسانی را که چشم و گوش و وجدان خود را بر روی گرفتاری مردم بسته اند تغییر دهیم.

دریان ادامه داد: اجرای اصلاحات نیازمند تلاش زیادی از سوی دولت جدید است. ضمن آنکه هزینه تاخیر در تشکیل دولت را مردم عادی می‌پردازند.

مفتی جمهوری لبنان تاکید کرد با وجود تنوع سیاسی و فکری در لبنان، جایی برای فتنه میان مسلمانان یا لبنانی‌ها در این کشور وجود ندارد.

پس از استعفای دولت لبنان در سال گذشته تاکنون تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید بی نتیجه بوده است و هم اکنون نجیب میقاتی مأمور این کار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار