صعود به علم کوه بدون مجوز ممنوع

رئیس هیات کوهنوردی همدان گفت: صعود به علم کوه بدون مجوز ممنوع است و کوهنوردان برای هر گونه صعود به این منطقه باید مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا گوهری، رئیس هیات کوهنوردی همدان گفت: به تازگی تعدادی از سنگ‌نوردان در اقدامی غیرقانونی و بدون مجوز، تعدادی از میانی‌های برخی از مسیر‌های دیواره علم کوه و طناب‌های ثابت مسیر (گرده آلمان‌ها) را حذف کرده اند.

او افزود: بر این اساس فدراسیون از هیات‌های کوهنوردی استان‌ها خواسته نسبت به خودداری از صعود بدون مجوز اطلاع رسانی کنند و بر این اساس کوهنوردان، سنگ‌نوردان و دیواره نوردان همدانی برای صعود ایمن و موفق به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس هیات کوهنوردی همدان گفت: همچنین تیم‌هایی که قصد صعود در این منطقه را دارند برای ایمنی در صعود شرایط خاص مسیر‌ها را مد نظر داشته باشند.

دیواره علم کوه واقع در کوه علم کوه در رشته کوه البرز نزدیک مرزن آباد بعد از دماوند دومین قله بلند کشور و از نظر شرایط صعود سخت‌ترین کوه ایران به شمار می‌رود.

ارتفاع این دیواره از کف یخچال حدود ۸۰۰ متر است و خود دیواره نیز حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر ارتفاع دارد به طور کلی صاف و با شیب ۹۰ درجه است.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: کوهنوردی ، علم کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.