فراخوان چهارمین دوره سوگواره عکس اربعین همزمان با محرم منتشر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فراخوان چهارمین دوره سوگواره عکس اربعین همزمان با آغاز ماه محرم منتشر و هفتم آبان ماه داوری خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در ایام ماه محرم سوگواره عکس اربعین با موضوع عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، زائرین اربعین حسینی و پیاده روی اربعین است که ۷۲ اثر برگزیده در این جشنواره شرکت داده خواهند شد و آثار هفتم آبان سالجاری داوری می‌شوند.

وی گفت: فراخوان جشنواره تئاتر استانی در ارتباط با قصه ها و داستان ها نیز بزودی منتشر و در بخش نمایشنامه، رقابتی با موضوعات بومی ایثار، شهادت و آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: شب های شعر عاشورایی، کنگره شعر سیستان و همایش یعقوب لیث نیز از جمله برنامه های در دست اقدام است که در ایام ماه محرم انجام می شود.

وی بیان کرد: همایش شعر هامون با مجموعه ای از تفکر و فرهنگ، شناسنامه سیستان و همچنین تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام خواهد شد.

مسگرانی همچنین با اشاره به روز خبرنگار گفت: رسالت اصحاب رسانه بسیار خطیر و حساس است و در جامعه امروزی خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

وی افزود: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان از جایگاه والایی برخوردار هستند و در این مسیر پویندگی، استقلال و اخلاق رسانه ای همراه با صداقت و صبر، لازمه کار خبرنگاران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار