سقوط هواپیمای آتش‌نشانی در یونان

یک هواپیمای آتش‌نشانی یونانی در جریان مأموریت اطفای حریق جنگل‌های این کشور سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان آتش‌نشانی یونان اعلام کرد یک هواپیمای اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی این کشور در جریان مأموریت خاموش کردن آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان سقوط کرده است.

بنابر اعلام این نهاد یونانی این حادثه تلفاتی به همراه نداشته است.

بیش از یک هفته از آتش‌سوزی در جنگل‌های یونان می‌گذرد و روز جمعه هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در اطراف آتن شدند. حتی برخی از این افراد مجبور به ترک خانه‌هایشان با قایق شدند، زیرا آتش تمام راه‌های ارتباطی را از بین برده است.

پیش از آن نیز منابع خبری اعلام کرده بودند براثر آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان، هوای آتن، پایتخت این کشور به شدت آلوده شده است.

کشور‌های حوزه مدیترانه امسال با موج گرمای شدید مواجه شده‌اند. پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند این اولین بار در طی ۳۰ سال گذشته است که یونان چنین گرمایی را تجربه می‌کند. این موج شدید گرما باعث آتش‌سوزی‌های گسترده و مخرب و همچنین آلودگی هوا شده است.

در ترکیه هم حدود یک هفته پس از آغاز آتش‌سوزی‌های گسترده در استان‌های مختلف، جنگل‌های استان "اسپارتا" نیز طعمه حریق شده‌اند. این آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه "سوتچولر" از توابع استان اسپارتا آغاز شد و مناطق حومه روستای "چاندیر" را در بر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار