فراخوان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان اعلام شد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نهمین جشنواره استانی مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان با هدف ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع رسانی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  رضا نیازی،معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: بخش اصلی این جشنواره با موضوعات توسعه استان لرستان، تقویت فرهنگ عمومی، آسیب شناسی وضعیت مطبوعات استان، آب، خشکسالی، محیط زیست، گردشگری و سیل با محور‌های یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر، عکس، طنز تصویری (کاریکاتور)، طنز مکتوب (کاریکلماتور)، طراحی و صفحه آرایی، خبر، مقاله و کلیپ خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین بخش ویژه با موضوع شعار سال (تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها)، کرونا و مدافعان سلامت، شاخص‌های فرهنگی (بیانیه گام دوم، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی (ازدواج، طلاق، فقر، بیکاری، حاشیه نشینی، اعتیاد و سرقت)، نشاط اجتماعی، کتاب و کتابخوانی و فضای مجازی) برگزار می‌شود.

نیازی ادامه داد: در بخش موضوعی صرفا رشته‌های یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر و عکس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آثار ارسالی می‌بایست از تاریخ یکم فروردین ماه ۹۹ تا سی و یکم شهریور ماه امسال در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

وی افزود: تمامی مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان لرستان امکان شرکت در جشنواره را خواهند داشت و آثار و مطالب بدون نام و یا نام مستعار و یا فقط امضای مدیرمسئول پذیرفته نمی‌شوند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند و پایگاه‌های خبری شرکت کننده باید تصویر مجوز خود را نیز ارسال نمایند، هر فرد حداکثر با ارائه سه اثر در محور‌های مختلف می‌تواند در جشنواره شرکت نماید و امکان پذیرش هرسه اثر در یک محور وجود ندارد.

نیازی اضافه کرد: محور‌هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از ۱۰ نفر باشد، در محور دیگری ادغام خواهد شد.

وی گفت: اسامی هیات داوران پس از انتخاب به اطلاع و تایید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواهد رسید، همچنین رسیدگی به آثار دریافتی، ۲ مرحله‌ای و صرفا توسط داوران جشنواره خواهد بود و اعضای هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند.

نیازی گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایست حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال با مراجعه به خانه مطبوعات استان لرستان و یا ارسال پستی، آثار خود را تحویل دبیرخانه داده و در صورت تمایل رسید دریافت نمایند.

وی ادامه داد: هر شرکت کننده باید اصل اثر، فایل وورد اثر، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری، یک قطعه عکس و مجوز وزارت ارشاد را تحویل دبیرخانه دهد.

وی گفت: شرکت کنندگان در بخش عکس باید اصل عکس‌های خود را بدون انجام جلوه‌های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل دهند یا ارسال کنند و در صورتی که اثری فاقد مدارک پیوستی ردیف‌های فوق باشد از راهیابی به مرحله داوری بازخواهد ماند.

وی افزود: فراخوان و فرم شرکت در جشنواره از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قابل دریافت می‌باشد و آدرس دریافت آثار pressfestival ۹@gmail.com خواهد بود.

نیازی بیان کرد: در بخش اصلی، نفر اول در هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان، نفر دوم در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و نفر سوم در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش موضوعی جایزه ویژه هر بخش تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: زمان برگزاری جشنواره پانزدهم آذر ماه امسال است و در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با دبیرخانه به شماره ۰۶۶۳۳۲۰۱۷۹۵ در ارتباط باشند.

وی افزود: همچنین دبیرخانه جشنواره به منظور افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات و خبرگزاری ها، از تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان و اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های فعال و پایگاه‌های خبری استان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.