اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات تجاوزکارانه ترکیه علیه سوریه را محکوم کرد

اتحادیه پارلمان‌های عربی با انتشار بیانیه‌ای اقدامات تجاوزکارانه ترکیه علیه سوریه از جمله قطع آب رسانی به استان الحسکه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، اتحادیه پارلمان‌های عربی اقدامات تجاوزکارانه مداوم ترکیه علیه مردم سوریه، به ویژه  قطع مکرر آبرسانی به استان الحسکه را محکوم کرد.  

این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه پارلمانی کشور‌های عربی از تکرار اقدامات تجاوزکارانه ترکیه علیه مردم سوریه در همسایگی این کشور، به ویژه قطع عمدی و مکرر آب آشامیدنی استان الحسکه و روستا‌های آن، که اکنون در شرایط بهداشتی بدی زندگی می‌کنند، ابراز نگرانی و نارضایتی می‌کنیم.»

در این بیانیه ضمن محکومیت این ترکیه آمده است: ادامه این رفتار غیر انسانی پیامد‌های فاجعه بار در زمینه بهداشت و سلامت خواهد داشت که در نتیجه آن بیش از یک میلیون غیر نظامی بیگناه از حق مشروع و انسانی خود برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم شده اند.  

چندی پیش سوریه ضمن انتقاد از پایبند نبودن ترکیه به توافق سال ۱۹۸۷ میان سوریه، ترکیه و عراق، از این کشور خواست  تا به توافق تقسیم آب رودخانه فرات میان دمشق، آنکارا و بغداد درباره این رودخانه متعهد باشد.

 در پی این اقدام ترکیه، به لحاظ آبیاری اراضی کشاورزی، کاهش سطح آب رودخانه فرات ضربه جدی به کشاورزان استان‌های دیر الزور و الحسکه وارد شده است. پیش بینی می‌شود این امر محصول گندم سوریه را در این مناطق به شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار