تثبیت ۱۸ کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در خلخال

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال از تثبیت ۱۸ کارگاه صنایع دستی با اشتغالزایی حدود ۱۵۰ نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی برای مرمت و ثبت ملی تعدادی از بنا‌ها رایزنی و با اخذ اعتبارات ملی پروژه‌های مرمت و ثبت اجرا و همچنین اخذ اعتبار برای برق‌رسانی به پل معلق، امامزاده عبدالله، زیرساخت‌های قصر چوبی، بام خلخال، پل معلق و دیگر پروژه‌ها از اهم برنامه‌ها بود.

او با اشاره به پاسخگویی به تمامی استعلامات بیان کرد: به طور متوسط روزانه دو استعلام ارباب رجوع بدون معطلی جواب داده شده و رضایت تمامی مراجعان فراهم شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال گفت: در موضوع حفاری‌های غیرمجاز به کوچک‌ترین گزارش مردمی حساس شده و دستگیری متخلفان با همکاری تلاشگران نیروی انتظامی انجام شده که در این زمینه برای تمامی موارد پرونده قضایی تشکیل دادیم.

درویشی افزود: در حوزه گردشگری و اطلاع‌رسانی به‌طور متوسط برای هر ماه یک مصاحبه از صدا و سیما داشتیم و ۹۵ خبر از عملکرد در طول هشت ماه به فضای مجازی و کانال‌ها و رسانه‌ها با موضوعات مختلف ارسال شده و به اطلاع عموم رسیده است.

او عنوان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری قریب به ۱۰ مورد موافقت اصولی با پیگیری‌های روزانه گا‌ها برای یک مورد روزانه ۴ مورد پیگیری از معاونت و کارشناسان مربوطه داشته و در بعضی موارد به صورت حضوری از مراجع ذیربط پیگیر شده و موفق به صدور ۱۰ مورد موافقت اصولی شده‌ایم و ۶ مورد پرونده سرمایه‌گذاری در دست اقدام داریم که روزانه برای صدور مجوز‌های لازم پیگیر هستیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال بازدید و احصای مشکلات سرمایه‌گذاران و گزارش به مراجع ذیصلاح جهت حل مشکل این عزیزان را از کار‌های روزمره اداره خلخال برشمرد و گفت: تثبیت ۱۸ کارگاه صنایع‌دستی با اشتغالزایی حدود ۱۵۰ نفر و واگذاری آموزش رایگان به این عزیزان و صرفه جویی در امر هزینه‌های آموزشی به علت داشتن کیفیت آموزش بیشتر با توجه به آموزش در کارگاه‌هایی که محصولات با کیفیت تولید می‌شود، در دستور کار بوده است.

درویشی از سرکشی و احصای مشکلات و نظارت کامل بر عملکرد بخش خصوصی کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه نماینده شهرستان در مجلس حداقل دو روز و یا بیشتر در روستا‌ها در بین مردم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برای حل مشکل روستائیان بعد از وقت اداری حضور پیدا می‌کند و حتی گا‌ها تا ۱۲ شب بعضی جلسات به طول می‌انجامد، بدون غیبت در اکثر جلسات میراث فرهنگی حضور داشته‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.