ناکارآمدی بالگرد‌های اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: بالگرد‌های اعزامی به دلیل نقص فنی برای اطفای آتش در جنگل‌های کلیبر کارایی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدیریت بحران استانداری ۲ عدد بسکت موجود در آتش نشانی تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی را در اختیار بالگرد‌های اعزامی قرار داد اما آن‌ها به دلیل نقص فنی نتوانستند از سبد‌ها استفاده کنند.

او اضافه کرد: این در حالی است که مسئولان استان آذربایجان شرقی و شهرستان در ۲ روز گذشته به طور مداوم در حال پیگیری برای اعزام امکانات فنی از تهران برای اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران هستند.

هنربرافزود: البته آتش سوزی با حضور اجتماعات محلی و نیرو‌های منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سپاه صبح دیروز خاموش شد، اما از عصر روز گذشته آتش بار دیگر در منطقه کیارق کلیبر شروع شد.

او اضافه کرد: از صبح امروز حدود ۱۰۰ نیروی انسانی از ارگان‌های مختلف با هم افزایی و هماهنگی در حال اطفای آتش هستند و قرار است نیرو‌های ارتش نیز به آن‌ها ملحق شوند، اما بدیهی است که تسریع و تسهیل اطفای آتش سوزی، مستلزم استفاده از بالگرد آبپاش است.

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شد که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شد، اما بخشی از جنگل‌های ارسباران در منطقه کیارق شهرستان کلیبر از عصر دیروز آتش گرفته است.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار