پیش بینی برداشت ۳ هزار تن نخود از دیمزار‌های هشترود

مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت:این شهرستان رتبه نخست آذربایجان شرقی را در تولید نخود دیم دارد و امسال حدود ۳ هزار تن از این محصول برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی هشترود  با اشاره به آغاز برداشت نخود از دیمزار‌های این شهرستان  گفت:این میزان محصول از سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از دیم‌زار‌های زیرکشت این محصول برداشت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه نخود پس از گندم دومین محصول از لحاظ سطح زیرکشت در دیمزار‌های هشترود به شمار می‌رودافزود: کشت این محصول علاوه بر صرفه اقتصادی برای کشاورزان، به عنوان محصول تناوبی با گندم در حاصلخیزی و تثبیت ازت خاک نقش اساسی دارد.

او اضافه کرد: در سال‌های اخیر تحول چشمگیری در توسعه کشت مکانیزه با تامین بذرکار‌های مخصوص حبوبات، انتقال کشت از بهاره به پاییزه و کشت انتظاری و همچنین تامین هد برداشت مخصوص نخود با کمباین به وقوع پیوسته است.

مدیر جهادکشاورزی هشترود  ادامه داد: از لحاظ بِه نژادی نیز شاهد توسعه کشت ارقام جدید مانند ارقام عادل و منصور در شهرستان هستیم و برای نخستین‌بار در سطح استان، واحد تولید بذر اصلاح‌شده نخود توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی هشترود در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

احمدی گفت: واحد تولید بذر اصلاح‌شده نخود برای نخستین‌بار در سطح استان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

او اضافه کرد: کار برداشت نخود تا آخر مردادماه در این شهرستان ادامه می‌یابد و با توجه به خسارت خشکسالی در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود عملکرد تولید نخود دیم در این شهرستان حدود ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.

شهرستان هشترود از قدیم الایام به علت کاشت و برداشت گندم و نخود به انبار غله مشهور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.