امام جمعه همدان:

باید سهم‌خواهی‌ها را کنار گذاشت

امام جمعه همدان گفت: امروز وقت سهم خواهی نیست، همه باید کمک کنند که دولت فعلی موفق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه امروز نیاز است که در هر عرصه امانت را رعایت کرده و با یکدیگر صادق باشیم اظهار داشت: یکی از مصادیق رعایت امانت در مسئولیت‌پذیری است.

او با اشاره به اینکه یکی از مصادیق مسئولیت‌پذیری نیز دادن مسئولیت به افراد واجد شرایط برای پست‌های مختلف است،گفت: مسئولیت امانت الهی است و این موضوع آن قدر سخت است که برخی فردای روز قیامت آرزو می‌کنند که کاش مسئولیت نداشتند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تا لحظه آخر مسئولیت باید به امانت الهی پایبند بود، ادامه داد: افرادی که در نظام اسلامی برای خدمت به مردم در مسئولیت خود سوگند یاد می‌کنند باید به منافع ملی توجه کنند و این مهم محور برنامه‌ها و اصل تصمیم‌گیری آن‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند دولت فعلی موفق شود، بیان کرد: امروز وقت سهم‌خواهی نیست، به دلیل مشکلات موجود باید همه پای کار بیایند اگر می‌خواهند ادای امانت کنند باید با برنامه عمل کرد.

شعبانی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی نیاز به برنامه دارد گفت: مشکلات ما در کوتاه‌مدت برطرف نخواهد شد چرا که مشکلاتی، چون رفع تورم ۴۴ درصد، بدهی‌های بالا و مشکلات عرصه تولید زمان‌بر است.

او با بیان اینکه کابینه باید کارآمد باشد، اظهار داشت: مسئول ناکارآمد که با سهم‌خواهی و جناح وارد کابینه شود پلی برای ورود دشمن قرار داده می‌شود و وقتی به خاطر حزب، افراد وارد مسئولیت شود، می‌شود آنچه می‌بینیم و این‌ها خیانت در امانت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید افرادی به خاطر اینکه با مسئولان نزدیک هستند پست بگیرند، یادآور شد: شورا‌ها به مناطق کم‌برخوردار توجه کنند، اعضای شورا باید از اتاق‌ها خارج شده و به مناطق محروم بروند و جلسه بگذارند.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار