انگلیس: برای جلب حمایت جهانی از نیرو‌های امنیتی افغانستان تلاش می کنیم

پارلمان بریتانیا از تحولات اخیر افغانستان و افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و برای حمایت از دولت افغانستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای پارلمان بریتانیا با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان و افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، آمادگی خود را در جهت پیدا کردن گزینه‌های ممکن برای جلب حمایت جهانی از نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان، اعلام نمودند.
وزارت امور خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته که به سلسله نشست‌های کمیسیون دفاعی و تمامیت ارضی مجلس نمایندگان با اعضای پارلمان کشور‌های مختلف جهان که با ابتکار وزارت امور خارجه و ولسی جرگه شورای ملی کشور برگزار می‌گردد، از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید.
در این نشست، میرحیدر افضلی، رئیس کمیسیون امور دفاعی و تمامیت ارضی ولسی جرگه و اعضای این کمیسیون، ایلوود توبیاس رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلستان و اعضای آن کمیته، پیرامون تحولات اخیر در کشور و اهمیت تداوم حمایت جامعه جهانی از نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان پس از خروج نیرو‌های حمایت قاطع از کشور، بحث و تبادل نظر کردند.
نمایندگان افغانستان، با قدردانی از کمک‌های انگلستان به کشور شان در جریان دو دهه پسین، نگرانی‌هایشان را پیرامون اوضاع امنیتی افغانستان، با نمایندگان پارلمان انگلستان شریک ساخته، خواهان تداوم حمایت آن کشور از نیرو‌های امنیتی و تجهیز و تمویل قوای‌هوایی کشور، گردیدند.
همچان، جانب افغانستان از اعضای کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا خواستند تا با استفاده از نفوذشان بر طالبان و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان و حاضر نمودنشان به میز مذاکره برای پایان دادن به خشونت‌ها و کامیابی روند صلح کشور، دولت و مردم افغانستان را همکاری نمایند.
در این نشست مجازی، رئیس و اعضای کمیته دفاعی پارلمان انگلستان با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان و افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، آمادگی شان را در جهت پیدا کردن گزینه‌های ممکن برای جلب حمایت جهانی از نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان، اعلام نمودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار