انگلیس: از عراق در راستای کاهش تنش‌های منطقه‌ای حمایت می‌کنیم

سفیر انگلیس در عراق مدعی حمایت این کشور از عراق برای کاهش تنش‌ها در منطقه و افزایش امنیت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک برایسون ریچاردسون» سفیر جدید انگلیس در عراق، در دیدار امروز (پنج‌شنبه) خود با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، مدعی حمایت لندن از بغداد برای کاهش تنش‌ها و افزایش امنیت در منطقه شد.

این دو مقام در نشست امروز بر توسعه روابط دوجانبه میان عراق و انگلیس در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فرهنگی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

الکاظمی در بخشی از سخنان خود درباره "نیاز عراق به کمک‌های جامعه بین‌المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش و جلوگیری از تهدید‌های امنیتی" سخن گفت.

در مقابل ریچاردسون نیز مدعی "حمایت از عراق برای برقرای امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها شد" و ادعا کرد لندن برای بغداد، نقش حامی در زمینه تثبیت صلح و توسعه پایدار بین کشور‌های خاورمیانه را دارد.

روز گذشته نیز «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت عراق، در صفحه توئیتر خود، از دیدارش با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد، خبر داد و نوشت: «در دیدار با آقای متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد، از دستاورد‌ها و نتایج گفت‌وگو‌های استراتژیک بین عراق و آمریکا استقبال و بر اهمیت پایبندی و عمل به بند‌های آن به شکل شفاف که مهمترین بند آن خروج نیرو‌های رزمی از عراق تا پایان سال جاری است، تأکید کردیم.»

عمار الحکیم همچنین با سفیر انگلیس در بغداد دیدار و بر اهمیت انتخابات آتی در عراق و توانمندی آن بر ایجاد تغییر در صورت مشارکت گسترده و تأثیرگذار، تأکید کرد. او در این باره نیز گفت: «در این دیدار از حمایت جامعه بین‌الملل و انگلیس برای اجرای انتخابات در موعد مقرر آن استقبال کردیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار