ولسوالی کنگ به دست طالبان افتاد

ولسوالی کنگ در ولایت نیمروز شب گذشته به دست طالبان سقوط کرد. این ولسوالی از غرب با سیستان و بلوچستان ایران هم مرز است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ولسوالی کنگ از نزدیک‌ترین ولسوالی‌های ولایت نیمروز بدست طالبان سقوط کرد. این ولسوالی در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز این ولایت قرار دارد. پیش از این ولسوالی‌های دلارام، خاش‌رود و چخانسور سقوط کرده بود.

محمدنبی براهوی، معاون والی نیمروز گفت که این ولسوالی پس از نبردهای سنگین میان نیروهای امنیتی و طالبان، چهارشنبه‌شب، سیزدهم اسد، به دست طالبان سقوط کرده است. به گفته او، این چهارمین ولسوالی نیمروز است که به دست طالبان افتاده است.

براهوی تصریح کرد که در این درگیری به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است و شماری از این نیروها به دست طالبان نیز اسیر شده‌اند. معاون والی نیمروز اما در مورد تعداد تلفات و اسیران معلومات نداد.

در همین حال یک منبع محلی در نیمروز می‌گوید که گروه طالبان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته بر کنگ حمله و این ولسوالی را تصرف کرده است.

به گفته منبع، در این حمله طالبان بیش از ۲۰ نیروی امنیتی کشته و بیش از ۱۵ تن به دست طالبان اسیر شده‌اند.

فعالان مدنی ولایت نیمروز از وضعیت بد امنیتی در این ولایت ابراز نگران می‌کنند و از حکومت مرکزی می‌خواهند که به این وضعیت توجه جدی کند. آن‌ها تصریح می‌کنند که نیمروز هرچند مربوط قول‌اردوی ۲۱۵ میوند است، اما این قول‌اردو در جنگ هلمند مصروف است و برای این ولایت کدام کاری نکرده است.

ولایت نیمروز از ولایت‌های مرزی است که یکی از پردرامدترین گمرک‌های کشور را در خود جا داده است. این ولایت تاکنون از امنیت نسبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار