رئیسی در دیدار رئیس مجلس نیجر:

باور‌های مشترک ملت‌های ایران و نیجر قلب‌های ما را بهم نزدیک می‌کند

رئیس جمهور گفت: آنچه پیش از روابط سیاسی و اقتصادی ایران و نیجر را به هم پیوند می‌دهد، باور‌های مشترک دو ملت است که قلب‌های ما را بهم نزدیک می‌کند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار "سینی عمرو" رئیس مجلس نیجر، با اشاره به اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه بوده است، گفت: آنچه پیش از روابط سیاسی و اقتصادی ایران و نیجر را به هم پیوند می‌دهد، باور‌های مشترک دو ملت است که قلب‌های ما را بهم نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه سطح فعلی روابط دو کشور قابل قبول نیست، افزود: وزارت امور خارجه ایران و نیجر باید برنامه و ساز و کاری عملیاتی برای شناسایی همه ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط را طراحی و اجرا کنند، زیرا گسترش روابط با کشور‌های آفریقایی از جمله نیجر، از اولویت‌های ایران در دوره پیش رو خواهد بود.

رئیسی مناسبات پارلمانی را نیز از جمله زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط کشور‌ها برشمرد و اضافه کرد: روابط خوب بین ایران و نیجر باید زمینه‌ای برای تقویت روابط دو کشور در عرصه بین‌المللی باشد.

"سینی عمرو" رئیس مجلس نیجر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور و ملت نیجر برای دولت و ملت ایران تصریح کرد: بنده حامل پیام علاقمندی دولت و ملت نیجر برای گسترش روابط حسنه و دوستانه بین دو کشور هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار