درخواست عربستان از سیاستمداران لبنانی برای مقابله با حزب‌الله

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مداخله‌جویانه از گروه‌های سیاسی در لبنان خواست تا با حزب‌الله مقابله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی سخنانی با طرح ادعایی مغرضانه حزب‌الله را عامل اصلی مشکلات لبنان معرفی کرد.

فیصل بن فرحان مدعی شد: اصرار حزب‌الله بر تحمیل سلطه خود در لبنان، علت اصلی مشکلات این کشور است.

وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه افزود: از سیاستمداران لبنان می‌خواهیم تا با رفتار‌های حزب‌الله مقابله کنند.

این در حالی است که حزب‌الله تمام تلاش خود را برای تشکیل دولت جدید در لبنان انجام داده و سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش شخصاً اعلام کرده است که آمادگی دارد تا برای حل مشکل واردات سوخت و کمک به دولت در این زمینه وارد عمل شود.

عربستان سعودی همواره با دخالت در امور لبنان و اعمال فشار بر گروه‌های تحت نفوذ خود در این کشور مانع از تشکیل دولت و حل مشکلات آن شده است.

لبنان از سال گذشته و به دنبال وقوع انفجار جنجال آفرین در بندر بیروت شاهد صحنه‌های اعتراض آمیز مردمی به سوء مدیریت، مشکلات معیشتی و فساد مسئولان است.

پس از وقوع انفجار در بندر بیروت که خسارت سنگینی را به اقتصاد لبنان تحمیل کرد، حسان دیاب، نخست‌وزیر این کشور مجبور به استعفا شد و تا به امروز به‌عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور فعالیت دارد.

طی این مدت، سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل به عنوان مأمور تشکیل به کابینه، از سوی پارلمان و رئیس‌جمهور لبنان تعیین شد، اما او پس از ۸ ماه از مأموریت خود، نتوانست با گروه‌های سیاسی بر سر تشکیل دولت به توافق برسد.

چند روز پیش پارلمان و رئیس‌جمهور لبنان، نجیب میقاتی یکی از نخست‌وزیران پیشین این کشور را به عنوان مأمور تشکیل کابینه معرفی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار