پایان نوبت بندی و رهاسازی آب کشاورزی در گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از پایان نوبت بندی آب کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: آبگیری سد سفیدرود برای فصل زراعی آینده آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه هم اکنون دیگر آبیاری کشاورزی برای استان انجام نمی‌شود، گفت: برنامه نوبت بندی و رهاسازی آب کشاورزی امسال اجرا شده و به پایان رسیده است.

او با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان به وضعیت سد‌های تأمین کننده آب شرب استان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این سد‌ها در شرایط مناسبی قرار دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره آب موجود کافی است و نگرانی برای تأمین آب شرب برای تصفیه خانه اصلی استان گیلان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به اینکه میزان آب موجود در سد سفیدرود در حال حاضر پایین‌تر از سال گذشته است، تصریح کرد: با توجه به پایان فصل کشاورزی، نگرانی در این خصوص وجود ندارد و آبگیری سد برای سال آتی از هم اکنون شروع شده است.

استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار آن از سد سفیدرود تأمین می‌شود.

آب زراعی بقیه شالیزار‌های استان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.