فضای تعامل کودک و شهر باید فراهم شود

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید فضایی در شهر ایجاد کنیم که کودکان ما بتوانند با پیاده‌روی در راه مدرسه، تعامل سازنده‌ای با شهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سعید نیکوخصلتدبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت:شهر دوستدار کودک، موضوعی بین‌بخشی است که همین بین‌بخشی بودن آن و ورود دستگاه‌های مختلف و سازمان‌ها مردم‌نهاد، آن را تأثیرگذار کرده است.

او با اشاره به سیاست‌های اجرای پارک کودک افزود: سیاست‌های عملکردی ما در افزایش پارک‌ها، افزایش و تسهیل دسترسی شهروندان به فضای سبز و پارک‌ها بود و در کنار آن حساسیت ویژه‌ای روی مبلمان و فضای بازی مدرن داشتیم.

او تصریح کرد: باید معایب و مزایای دو پارک کودک افتتاح شده را بررسی و آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد تا الگوی دیگر مناطق در احداث پارک‌های کودک باشد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در کنار این موضوع باید به بحث کرونا و بهداشت آن و شرایط حضور کودکان در این ایام کرونایی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نیکو خصلت با اشاره به اهمیت توجه به استانداردسازی پارک‌ها بیان داشت: مسائل ایمنی پارک‌های کودک باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن با اداره استاندارد نیز تعاملی سازنده داشته باشیم و خواسته‌های خود را به آن‌ها دیکته کنیم.

او خاطرنشان کرد: افزایش فعالیت جسمانی کودکان در پارک‌ها مورد دیگری است که باید مورد توجه قرار گرفته و کودکان در این حوزه نیز با چالش جدی مواجه باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای سبز ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.