قاضی:

امربه معروف و نهی از منکر موجب استحکام باور‌های اسلامی می‌شود

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث استحکام پایه‌ها و باور‌های اسلامی می‌شود و در تربیت عمومی جامعه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی در همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی هوایی ارتش در جمع آمرین به معروف این نیرو با بیان اینکه در قرآن کریم، آیات زیادی بر امر به معروف و نهی از منکر دلالت دارند، گفت: بعضی از این آیات به طور صریح و آمرانه و بعضی به طور غیرمستقیم به رواج این دو آموزه دینی می‌پردازند و با مطالعه کتب حدیث و تفسیر قرآن کریم متوجه می‌شویم این مضامین در راستای اهداف قرآنی شکل گرفته است و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهانی است در مقابل دریای بیکران.

وی افزود: شرایط امر به معروف و نهی از منکر در همه افراد جمع نمی‌شود، بلکه بعضی از مردم صلاحیت اقامه آن را دارند، ولی هر چند همه مردم مخاطب آن هستند، ولی به آن مامور نیستند و این شروط جز در «معصوم» و گروه مومنان جمع نمی‌شود.

رییس عقیدتی سیاسی نهاجا با طرح این سوال که آیا در حکومت اسلامی فقط صاحبان قدرت و ابزار‌های قدرتمند باید امر به معروف و نهی از منکر نمایند؟ اظهار کرد: انجام این دو فریضه توسط همه مومنین نه تنها باعث هرج و مرج و آشوب طلبی نمی‌شود، بلکه باعث استحکام پایه‌ها و باور‌های اسلامی می‌شود و در تربیت عمومی جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند، امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و طریق صالحان است، دو فریضه بزرگ الهی است که بقیه فرائض با آن‌ها برپا می‌شوند، و به وسیله این دو، راه‌ها امن می‌گردد، و کسب و کار مردم حلال می‌شود، حقوق افراد تأمین می‌گردد، و در سایه آن زمین‌ها آباد، از دشمنان انتقام گرفته می‌شود، و در پرتو آن همه کار‌ها رو به راه می‌گردد.

حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف قیام خود را به معروف و نهی از منکر اعلام می‌کند، تصریح کرد: در نیروی هوایی ارتش، برابر دستورالعمل‌ها و شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر نهاجا وظایف نیرو‌ها به روشنی مشخص شده و هرکس باید برابر وظایف خود عمل کند و این وظایف مکمل و تکمیل کننده هم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار