نوزدهمین تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب در خراسان رضوی به امضاء رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه‌ ارجحیت کشاورزان در مدیریت آب و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مراجعه به اداره های منابع آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی در کاشمر به امضاء رسید.

محمد علائی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در جلسه امضاء این تفاهم‌نامه گفت: هدف از این تفاهم نامه‌های مدیریت مشارکتی آب اعتقاد راسخ به ارجحیت کشاورزان در مدیریت آب، جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مراجعه به ادارات منابع آب، تعامل و همفکری با کارشناسان امور آب است.

او با اشاره به خشکسالی کم سابقه افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی های امسال زمان آن فرا رسیده است که با اتحاد و همدلی نقش مدیریت در حوزه آب را نشان دهیم.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: با مشارکت تشکل‌ها در مدیریت آب از تصمیم‌گیری مدیران در اتاق‌های دربسته جلوگیری می‌شود و کاربران اصلی آب در تصمیم گیری‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

علائی با اشاره به این که هیچ داروی شیرینی برای درمان کم آبی وجود ندارد بیان کرد: حفاظت از منابع آبی و آب‌خوا‌ن‌ها در قالب مدیریت مشارکتی جواب خواهد داد.

او سند سازگاری با کم آبی را سندی عدالت محور و مبتنی بر قانون دانست و تصریح کرد: بر اساس این سند، تشکل‌های کشاورزی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی دارند و بر این اساس به تشکل‌های فعال باید پاداش داده شود.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار