یگان‌ حفاظت سازمان ملی زمین، مسوول پایش اراضی ملی و دولتی است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: به موجب تفاهم‌نامه با سازمان منابع طبیعی، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان، مسوولیت پایش و حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان را برعهده دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی بدون هماهنگی و وحدت‌رویه دشوار است و با یکپارچگی می‌توان این مأموریت را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: باید به این مساله دقت کرد که برقراری تعامل سازنده و مستمر میان راه و شهرسازی و منابع طبیعی، دستگاه‌ها را از فضای بخشی‌نگری خارج می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت یکپارچه و صیانت از اراضی در کنار تأمین زمین برای رونق تولید مسکن از دغدغه‌های اصلی این مجموعه است که تلاش می‌شود با کمک همه بخش قابل توجهی از نیاز مسکن مردم را مرتفع کنیم.

حمزه‌لو بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جهت تسهیل، تعیین تکلیف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهر‌ها و همچنین در راستای تکالیف و مأموریت‌های محوله بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در مرداد سال گذشته منعقد شد.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از اراضی بلاتکلیف در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و مهم‌ترین بخش آن تثبیت مسئولیت نظارت و حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و دولتی در محدوده حریم شهرهاست.

براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهر‌ها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.