مراسم تنفیذ رئیسی برگزار شد

مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب امروز در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تنفیذ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب امروز در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: خداوند را شاکر هستم که فرصت داده شد تا گزارشی از روند انتخابات ۱۴۰۰ را به محضر شریف رهبر انقلاب و مردم برسانم؛ مردم‌سالاری دینی شاخصه جمهوری اسلامی است و مسئولان کشور بدون واسطه و با واسطه انتخاب می‌شوند.

مراسم تنفیذ رئیسی برگزار شد

رحمانی فضلی گفت: جمهوری اسلامی ۴۰ انتخابات را برگزار کرده که با نهایت دقت و امنیت برگزار شده است، انتخابات این دوره با دوره‌های قبل متمایز است چراکه در شرایطی انتخابات برگزار شد که کشور درگیر اعمال شدید تحریم‌های ظالمانه، وضعیت اقتصادی نامناسب، شیوع کرونا، تبلیغات سوء دشمنان و با ۴ انتخابات روبه رو بود.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان متولی امر انتخابات، فراهم سازی تمهیدات لازم را با سرلوحه قردادن رهنمود‌های رهبری و با تکیه بر اصول بی‌طرفی، قانونمداری و... در دستور کار قرار داد، تا ضمن ایجاد شور انتخابات بیشتر امکان حضور بیشتر مردم را فراهم کند که با همکارانم در ستاد انتخابات کشور صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


رهبر انقلاب حکم ریاست جمهوری رئیسی را تنفیذ کردند

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و رهبر معظم انقلاب با تنفیذ رأی ملت، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

مراسم تنفیذ رئیسی برگزار شد

مراسم تنفیذ رئیسی برگزار شد



بیشتر بخوانید


مراسم تنفیذ رئیسی برگزار شد

رئیسی: پیام انتخابات ۱۴۰۰ پیام تغییر وضع موجود بود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تنفیذ اظهار کرد: شرط ادب و احترام هنگام دریافت حکم تنفیذ، این بود که دست مبارک رهبر انقلاب را می بوسیدم اما در شرایط کرونایی این توفیق از من سلب شد.

رئیس جمهور گفت: لازم است نسبت به تمام خدماتی که در این ۴۰ سال انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگزار باشم، در مقابل این پیشرفت‌ها باید ادای احترام کرد، انتخابات ۲۸خرداد جلوه مردم سالاری دینی بود و مردم علی‌رغم دشمنی دشمنان، مشکلات کرونا و حضور باشکوهی داشتند و حماسه بزرگی را خلق کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: ما به دنبال مذاکره هستیم، اما سفره مردم را به این موضوع گره نمی‌زنیم؛ از امروز دولت باید موضوع‌های مهم کسری بودجه، بازار سرمایه، کنترل تورم و گرانی‌ها، کرونا، آب و برق و را دنبال کند و به دولتمردان دوازدهم خسته نباشید می‌گویم، اما کار‌های زیادی امروز پیش روی دولت سیزدهم است؛ یک برنامه ریزی انجام و مسائل محوری شناسایی شده و به مردم اطمینان می‌دهم که راهکار‌های آن هم تعیین شده است..


وی افزود: انتخابات حماسه‌ای بود که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد، در این حماسه تمام مردم نقش داشتند، از تمام اقشار، اقوام، مذاهب و مردم عزیزی که یکدیگر را دعوت به انتخابات کردند تشکر کنم، این حماسه ۲۸ خرداد پیام‌های زیادی داشت؛ پیام مردم تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود؛ پیام مردم، پیام اجرای سیاست‌های اعمالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون مقدس شهیدان بود، پیام ۲۸ خرداد پیام رفع مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

رئیسی اظهار کرد: ما به دنبال رفع تحریم هستیم، اما سفره مردم را به این موضوع گره نمی‌زنیم؛ اما سفره مردم را به اقتصاد شرطی نمیکنیم و به اراده بیگانگان گره نمی‌زنیم.


بیشتر بخوانید


مراسم تنفیذ، نشانه آرامش حاکم بر کشور و مردم است/ با جنگ روانی می‌خواهند افکار عمومی را دستکاری و در اختیار بگیرند/ با مردم صادقانه گفت‌وگو کنید

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری تاکید کردند: در شعارهای رئیس‌جمهور محترم، مسئله مردمی بودن و از مردم شنیدن در میان مردم بودن تکرار شده است. یک توصیه این است که این را از دست ندهید، این چیز بسیار مهمی است. این را در واقعیت محقق کنند، به معنای واقعی کلمه با مردم در کنار مردم و در میان مردم باشند. مردم یعنی همه مردم. بدون امتیازهای طبقاتی و گروهی. البته حضور در میان مردم که سابقه این کار را هم ایشان دارند، نباید غافل کند افراد را از ارتباط با نخبگان. ارتباط با نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است، تبادل نظر با نخبگان، استفاده از نظر نخبگان.

ایشان تصریح کردند: یک توصیه دیگر به رئیس‌جمهور نگاه به ظرفیتهاست. این روز‌ها هی از کمبود‌ها و مشکلات گفته میشود؛ خب بله کمبود‌ها زیاد است، مشکلات هم زیاد است؛ ظرفیت‌ها زیادتر از مشکلات است. ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد. ما در بخش آب، در بخش نفت، در بخش معادن، در بازار گسترده داخلی، در مسئله همسایگان، در آمادگی حیرت‌آور جوانان، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم؛ این‌ها ظرفیت‌های ماست.

رهبر انقلاب افزودند: بدون تردید این ظرفیت‌ها میتواند بر مشکلات غلبه کند به شرط اینکه این ظرفیت‌ها درست شناخته بشود و به کارگرفته بشود و به آن‌ها پرداخته بشود. تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر لازم است و مطمئناً استفاده از این ظرفیت‌ها به کمبود‌های کنونی غلبه خواهد کرد.

رهبر انقلاب: در مسئله مهم اقتصاد کشور که امروز مسئله اساسی است باید با برنامه پیش رفت. باید هر اقدامی که شما میکنید جزئی از برنامه‌ای باشد که قبلا تنظیم کردید و آماده کردید. کارهای روزمره و اقدامات پیشبینی نشده نمیتواند مشکل را حل کند. بله گاهی اوقات پیش می‌آید که در برخی از شرایط دولتها ناگزیرند یک حرکت پیشبینی نشده را در زمینه‌های اقتصادی یا غیراقتصادی انجام بدهند؛ آن بحث دیگری است؛ لکن به طور کلی هر حرکت اقتصادی، هر کار اقتصادی، هر اقدام اقتصادی بایستی متکی باشد به برنامه کلی‌ که تنظیم شده و بخشی از آن برنامه را در واقع تأمین کند.

ایشان تصریح کردند: البته حل مشکلات اقتصادی زمانبر است این را مردم عزیز ما هم میدانند و بدانند یک چیزی نیست ک مشکلات را یک شبه یا در مدت کوتاه بشود حل کرد. اینها زمان بر هست. بایستی همت کرد این زمان را هر چه ممکن است کوتاه تر کرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
جناب رییسی فقط دلسوز باشند و
به دنبال منافع خود و هم حزبی نباشند که اصلا نیستند
صددرصد موفق میشوند .اینشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
جناب رئیسی بدخواه بسیاری در راه روبرو دارند که باید با پشتکار شدید و اراده قوی و به کار بردن سیاست جهت همراه کردن انها در جهت اهداف خود بکوشند تا انشالله ثبات و ارامش به مردم بزرگ ایران بازگردد و مردم درگیری های ذهنی کمتری نسبت به قبل داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
یک نفر به رحمانی فضلی بگه ک حق الزحمه عوامل انتخاباتی رو هم واریز میکرد دیگه؟بندگان خدا ۲۴ساعت کامل حتی دو روز از کار افتادن.انشاالله اندازه دوره های قبل نباشه حداقل این بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
به خیریت انشاالله
آخرین اخبار