پهپاد‌ها به مدد مددجویان کمیته امداد سمنان در حوزه کشاورزی می‌آیند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: پهپاد‌ها برای کمک به اشتغال مددجویان این اداره کل در بخش کشاورزی و رونق فعالیت آنان به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: به‌کارگیری پهپاد‌های کشاورزی به عنوان یک فناوری جدید و نوآورانه برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در دستور کار این نهاد است.

او بیان کرد: این پهپاد‌ها برای حمایت از باغدارن، کشاورزان و مرتع داران وارد چرخه اشتغال می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، تصریح کرد: بدون شک آنچه موجب خودکفایی و افزایش اعتماد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می‌شود استقلال مالی است.

خدابنده به صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف کود و سم برای کشاورزان، مرتع داران با ورود پهپاد‌های کشاورزی خبر داد و گفت: این اقدام منجر به صرفه جویی ۹۷ درصدی مصرف آب نیز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان به اقدامات کمیته امداد برای اشتغال مددجویان در حوزه فناوری نوین، پهپاد سمپاشی اشاره کرده و گفت: در این راستا پهپاد‌های سمپاش وارد چرخه اشتغال مددجویان می‌شود.

خدابنده بیان کرد: کمیته امداد استان سمنان در کنار درآمدزایی برای مددجویان به دنبال تقویت تولید ملی و جهش تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از تدوین طرح و استعدادسنجی از جوانان خانواده‌های تحت حمایت، افراد مستعد در قالب تیم وارد مراحل کارورزی و آموزش‌های تئوری و عملیاتی می‌شوند که با گذراندن این دوره‌ها و کسب گواهینامه خلبانی، از این فن آوری بهره مند می‌شوند.

کمیته امداد برای خرید این پهپادها، وام قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با درآمدزایی بالای طرح‌های کشاورزی، همان سال نخست کل هزینه پهپاد توسط مددجویان تامین شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.