تلاش رئیس جمهور تونس برای جبران کسری بودجه و بدهی‌های کشورش

رئیس جمهور تونس اعلام کرد در حال برقراری ارتباط با کشور‌های دوست برای کمک به حل مشکلاتی، چون کسری بودجه و بدهی‌های کشورش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، قیس سعید، رئیس جمهور تونس، در ویدئویی که روز یکشنبه از سوی دفتر وی منتشر شد گفت: تماس‌هایی با کشور‌های دوست برقرار کرده تا شاید با کمک آنها بتواند پاره ای از مشکلات کشورش از جمله کسری بودجه و بدهی ها را جبران کند.

وی افزود: همچنین در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای  گرفتن وام است.

کسری مالی و بدهی عمومی تونس هر دو در سال گذشته با شیوع کرونا تشدید شد.

چندی پیش، رئیس جمهور تونس ضمن مطرح کردن ادعایی مبنی بر اینکه قانون اساسی کشورش را می شناسد، برخی اظهارات درباره دیکتاتور شدنش را رد کرد.

تونس با اقدام اخیر قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز وارد بحران سیاسی شد و احزاب او را متهم به کودتا کردند.

رئیس جمهور تونس در همین ارتباط مدعی شد: من متون قانون اساسی را به خوبی می‌شناسم، به آن‌ها احترام می‌گذارم و بعد از این همه مدت دیگر آنطور که برخی گفتند تبدیل به دیکتاتور نمی‌شوم. 

قیس سعید همچنین رضا غرسلاوی مشاور سابق امنیت ملی را مأمور اداره امور وزارت کشور کرد. در همین حال اتحادیه کل مشاغل در تونس اعلام کرد در حال تهیه نقشه راهی برای خارج کردن کشور از بحران سیاسی کنونی است و این نقشه راه در اختیار قیس سعید قرار خواهد گرفت.

چندی قبل قیس سعید با صدور حکمی عملکرد مجلس نمایندگان تونس را به حالت تعلیق درآورد و مصونیت اعضای آن را برای یک ماه سلب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار