پرداخت یک میلیارد ریالی تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از کرونا

به منظور حمایت از اصناف آسیب‌دیده از کرونا در چهارمحال و بختیاری، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت دوازدهم، ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری در استان سرمایه‌گذاری انجام شد.

او افزود: حاصل این حجم سرمایه‌گذاری در استان تثبیت و رونق اشتغال بود به طوری که نرخ بیکاری استان از ۲۰.۹۸ درصد در سال ۹۶ به ۱۵.۲ درصد در پایان سال ۹۹ رسید.


بيشتر بخوانيد


نصیری اضافه کرد: سه هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در چهارمحال و بختیاری در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری، مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شد که این تسهیلات در رونق سرمایه‌گذاری در استان نقش بسزایی داشته است.

او اظهار داشت: ۹۱ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان در طول سه سال اخیر برگزار شد و در قالب این جلسات ۹۷۸ طرح به تصویب رسید که ۸۷ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

نصیری تصریح کرد: همچنین ۱۱۹ جلسه اقتصاد مقاومتی در همین مدت در استان برگزار شد که حاصل این جلسات تصویب ۸۷۴ مصوبه بود که ۶۹۴ مورد آن اجرایی و عملیاتی شده است.

او گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌های برنامه جهش تولید در استان ۷۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.
نصیری بیان کرد: همچنین در قالب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۲۳۶ مصوبه در راستای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان به تصویب رسید.

او اظهار داشت: کنترل بازار از مهمترین برنامه‌های استان در سال‌های اخیر است و در راستای تامین کالا‌های اساسی به گونه‌ای عمل شد تا در استان با کمبودی مواجه نشویم بطوریکه در ماه‌های اخیر در بحث تولید مرغ بهترین عملکرد را در بین استان‌های کشور داشتیم و مازاد بر نیاز استان گوشت مرغ تولید شد.

نصیری ادامه داد: در حوزه حمایت از اصناف آسیب‌دیده از کرونا نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.