ادامه درگیری‌های مرزی میان نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد نیرو‌های مسلح ارمنستان از مواضع نزدیک خود در روستای «آرازدین» به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مقر نیروهای ارتش این کشور در جمهوری خودمختار نخجوان بامداد امروز دوشنبه مورد حمله نیرو‌های ارمنی قرار گرفته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: در ۲ آگوست، حدود ساعت ۰۳.۲۷ بامداد (۲۳۲۷ GMT)، نیرو‌های مسلح ارمنستان از مواضع نزدیک خود در روستای «آرازدین» در منطقه ودی، به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهر حیدرآباد در منطقه سدرک در جمهوری خودمختار نخجوان حمله کردند. البته نیروهای جمهوری آذربایجان نیز  به این حملات پاسخ دادند.

دولت آذربایجان گزارشی از تلفات این حادثه اعلام نکرده و تاکید کرده است که در حال حاضر، وضعیت در این مناطق  پایدار است و نیروهای ما وضعیت عملیاتی را کنترل می‌کنند. 

روز گذشته نیز جمهوری آذربایجان از حمله نیرو‌های ارمنستان در (اول آگوست، دهم مرداد ماه) ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت محلی از مواضع خود در نزدیکی روستای آرازدین به سوی مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه جمهوری خودمختار نخجوان  خبر داد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیشتر در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرده بود، ارمنستان مایل به تنش زدایی در مرز نیست.

این در حالی است که دو روز پیش هم وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ارتش جمهوری آذربایجان، مواضع نیرو‌های  ارمنی در مرز بین دو کشور در نزدیکی روستای یاراشخ در ۷۰ کیلومتری ایروان را بمباران کرده است.

تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از  ۱۲ مه افزایش یافته و دو طرف مکررا آتش بس در مناطق مرزی را نقض می‌کنند.

طی درگیری ۴۴ روزه بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ که تحت توافق‌نامه‌ای در ۱۰ نوامبر پایان یافت، جمهوری آذربایجان بر چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ شهرک و روستای تحت کنترل ارمنستان مسلط شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار