استاندار یزد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اولویت استان یزد تامین آب شرب است

طالبی گفت: در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه مشکل تامین آب شرب خودش را نشان داده و جزو اولویت‌های اول استان شده است.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در استان یزد، اظهار کرد: در شرایط عادی مهم‌ترین مشکل استان یزد در حوزه آب شرب بود، اما در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه این مشکل خودش را نشان می‌دهد و جزو اولویت‌های اول استان شده است.

طالبی  با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته‌ طرح‌های مختلفی برای تامین آب استان مطرح شده است، افزود: یک خط انتقال آب زاینده رود به استان یزد داریم که فقط ۶۰ درصد نیاز آب شرب استان را تامین می‌کند، اما متاسفانه همین خط انتقال با توجه به شرایط جوی، همیشه با تهدید‌هایی روبه رو بوده است و در مواقعی که بیشترین نیاز را داشتیم با کاهش سهمیه مواجه شده است.

استاندار یزد تصریح کرد: برای رفع کمبود آب استان مجبور هستیم از منابع بی‌کفیت زیززمینی استفاده کنیم و به همین منظور تامین منابع آب شرب لازم از اولویت‌های اصلی دولت آینده باید باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری یکی موضوعات حائز اهمیت است، ادامه داد: براساس اولویت‌های استان یزد، بخش گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد این بخش اگر تقویت شود علاوه بر تامین اشتغال می‌تواند اولویت‌های جذب سرمایه باشد، اما به دلیل اینکه در بخش گردشگری مشوق‌های جذب سرمایه گذاران کم و آسیب پذیری این بخش نیز زیاد است رغبت زیادی در این بخش وجود ندارد و بیشتر سرمایه گذاری‌ها به سمت تولید است به همین جهت فکرمیکنم این موضوع باید مورد توجه دولت باشد.

طالبی اضافه کرد: آقای رئیسی خوشبختانه در سفری که به استان یزد داشتند نشان دادند که نسبت به این موضوع اشراف لازم را دارند و خودشان پرداختن به بخش گردشگری را جزو اولویت‌های استان می‌دانند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان یکی از موضوعات دارای اهمیت است، گفت: در سال گذشته برنامه " یزد، پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور" را مطرح کردیم و برنامه‌ای برای نظام نوآوری و حوزه فعالیت‌های استارتاپ‌ها داریم و شاخص‌های خوبی در حوزه ارتباطات در استان یزد وجود دارد که می‌تواند یک اولویت برای استان باشد و زمینه‌ای برای توسعه اشتغال در کشور باشد تا استان یزد و کشور را به عنوان صادر کننده نظام نوآوری مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت آینده حساب ویژه بر یزد به عنوان یکی از مراکز قوه اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار