مداحی که شایعات فضای مجازی او را دق داد + تصاویر

محمدباقر منصوری مداح جوان و خوش صدای اردبیلی، دو سال پیش در حالی که برای اقامه عزای امام جواد (ع) به ارومیه رفته بود، دارفانی را وداع گفت. قبل از این اتفاق در فضای مجازی شایعه‌ای درباره او منتشر شده بود که بی‌تاثیر در سکته‌اش نبود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین ساعات بامداد ۱۱ مردادماه سال ۹۸ یعنی زمانی که هنوز کرونا نیامده بود تا روزانه به مرگ ده‌ها و صد‌ها هموطن جوان و پا به سن گذاشته عادت کنیم، خبری منتشر شد که دل بسیاری از هیأتی‌های کشور را سوزاند. محمدباقر منصوری، مداح جوان و خوش‌خوان اردبیلی در سن ۳۶ سالگی درگذشت؛ آن هم بر اثر سکته!

مداحی که نوه یک روضه‌خوان بود

منصوری، ۲۷ شهریور ۱۳۶۲ در محله امام جعفر صادق (ع) اردبیل به دنیا آمده بود. لیسانس رشته فقه و حقوق اسلامی داشت و نوه مرحوم حاج میراسماعیل فاضل مجتهدی، روحانی و روضه‌خوان مشهور اردبیل بود. خودش از کودکی مداحی را شروع کرد و به شهرت زیادی در شمال‌غرب کشور رسید.

مداحی که شایعات فضای مجازی او را دق داد

خاطره‌ای از اولین مداحی

از سال ۱۳۶۸ وقتی ۶ ساله بود با حضور در روضه‌های زنانه در کنار مادرش با شنیدن صدای استاد محمد باقر تمدنی به مدیحه‌سرایی علاقه‌مند شد. او گفته بود: «سال ۱۳۶۵ حس کردم به مداحی علاقه شدیدی دارم و این علاقه، با شرکت در مجالس روضه زنانه‌ای که مادرم می‌رفت و مرا نیز با خود می‌برد در من به وجود آمد و البته باید اشاره کنم که مداحی استاد تمدنی بود که مرا همراه این مسیر کرد. اولین مداحی خود را در خانه‌ای پشت مسجد طوی در هیأت محترم پنج تن آل‌عبا (ع) که آن زمان عصر جمعه برگزار می‌شد، اجرا کردم. خوب یادم است روضه وداع آخر امام حسین (ع) همان شعر استاد حسین منزوی «وقتی که قدم قویدی رکابه شه محشر، دوردی حرم اهلی الی قوینوندا مکّدر» را خواندم، باور بفرمایید به لطف سیدالشهدا (ع) قیامتی برپا شد؛ همه گفتند به‌صورت دائم بیا به این هیأت و بخوان، به یاد دارم که میکروفن را خیلی پائین می‌آوردند تا هم‌قد من شود.»

مداحی که شایعات فضای مجازی او را دق داد
تصویری از عرض ارادت منصوری به رهبر انقلاب در دیدار جامعه مداحان کشور

اصرار‌های مادر، او را مداح کرد

او مدتی بعد با اصرار خانواده و خرید نوار‌های مداحی شروع به تمرین و نت‌برداری کرد تا اینکه توسط دایی‌اش به هیأت برده شد و از آنجا با تشویق اساتید بزرگ، وارد این عرصه شد. از دوران نوجوانی در محافل مختلف عزاداری و مناسبت‌های مذهبی، آوازه و شهرت صدای او در اردبیل و شهر‌های ترک زبان شمال‌غرب کشور پیچید.

مداحی که شایعات فضای مجازی او را دق داد
چفیه هدیه داده شده رهبر انقلاب به محمدباقر منصوری

چفیه رهبری هدیه به محمدباقر منصوری

منصوری در محضر مقام معظم رهبری هم خواند که بسیار هم مورد نظر قرار گرفت. در روز میلاد حضرت زهرا (س) در سال ۹۶ و در حسینیه امام خمینی (ره) برای اولین بار توانست در محضر رهبر انقلاب مداحی کند.

خودش این مداحی را خاطره‌انگیزترین و بهترین مداحی‌اش می‌دانست و می‌گفت: «به اذعان همه صاحبنظران، بهترین و اثرگذارترین مداحی و اجرای بنده، همانی است که در محضر ولی امر مسلمین جهان اجرا کردم. حقیقتاً نقطه عطفی در تاریخچه مداحی بنده بود و به هیچ وجه خاطره‌اش حتی یک لحظه از ذهنم پاک نخواهد شد؛ حس و حالی که داشتم وصف ناپذیر بود، به محضی که رسیدم خانه نماز شکری خوانده و نذورات خویش را ادا کردم.»

حضرت آقا منصوری را تشویق کردند و به او فرمودند: «احسنت ـ بسیار عالی» و به درخواست منصوری، چفیه مبارکشان را به او اهدا کردند.

علاقه وافر به غلام سیاه ارباب

این مداح خوش‌خوان آذری‌زبان از میان شخصیت‌های کربلا علاقه بسیاری به «جون»، غلام سیاه ارباب داشت و می‌گفت: «به غلام سیاه اباعبدالله (ع) غبطه می‌خورم. ظاهراً در روایات آمده ایشان به سیدالشهدا (ع) عرض کرد (اگر شهید شدم شما به بالین من نیایید، رنگ من سیاه است و بوی بدنم مناسب نیست)، امّا حضرت پس از اینکه او به شهادت رسید، به بالینش رفتند و همان‌طور که بر بالین فرزندشان حضرت علی اکبر (ع) آمده بودند به بالین این غلام رفتند.

غبطه می‌خورم به حال این غلام سیاه. در روایت آمده به‌لطف و برکت سیدالشهدا (ع) هم چهره او سفید شد و هم بوی بد بدن این غلام سیاه معطر به عطر و عنبر شد.»

مداحی که صداوسیما گفت تکرارش کنید

منصوری یک رَجَز خاطره‌انگیز هم در تاسوعا با سخنان سیدحسن نصرالله خوانده بود. خودش درباره‌اش می‌گفت: «اوایل دهه عاشورای همان سال که بنده با ماشین از میدان بسیج می‌گذشتم، دیدم در بنری که در میدان نصب شده است، شعار لبیک یا حسین (ع) نوشته شده است.

بلافاصله سخنرانی آقا سیدحسن نصرالله در ذهنم تداعی شد و رفتم سراغش و اجرایش را پیدا کردم و متن را نوشتم؛ چند بار فایل را گوش دادم. اول ترسی در دلم بود که مردم همچون شعار آذری و فارسی جواب ندهند. با خود گفتم خب یک بار می‌گویم اگر جواب دادند که ادامه می‌دهم وگرنه انفرادی تا پایان می‌خوانم و آخر سر شعار لبیک یا حسین (ع) را طنین‌انداز می‌کنیم که به لطف خدا جواب که هیچ، مردم قهرمان و ولایت‌مدار و حسینی شهرمان به محض شنیدن لبیک یا حسین یک‌صدا و محکم، طوری که انگار در کربلا و روبروی گنبد حرم هستیم، پاسخ می‌دادند و این حاکی از عشق و قدرت و قوت مستمع اردبیل یعنی شهر عاشقان آقا ابالفضل عباس (ع) است؛ بلافاصله پس از این‌که اجرای بنده تمام شد، رئیس وقت سازمان صداوسیما شخصاً با مدیرکل استان تماس گرفتند و گفتند بگویید فلانی دوباره اجرا کند. می‌خواهیم پوشش ویژه بدهیم و بعد‌ها کلیپ درست کنیم که همین‌طور هم شد.»

اولین سکته مغزی

اواخر آبان ۹۴ بود که محمد باقر منصوری در ۳۲ سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علوی اردبیل بستری شد. او به مدت ۵ روز در کما بود تا اینکه به هوش آمد. سرانجام، سلامتی‌اش بعد از گذراندن دوره‌های درمان توسط پروفسور سمیعی تایید شد و او دوباره فعالیت خود در مداحی را ادامه داد.

مداحی که شایعات فضای مجازی او را دق داد
عکس منتشر شده در فضای مجازی از شباهت سیدهادی رضوی با محمدباقر منصوری

ماجرای شباهت با یک مفسد اقتصادی

اما داستان برای محمدباقر به گونه دیگری رقم خورده بود. اوایل سال ۹۸ که هادی رضوی دستگیر شد، تصاویری از او را کنار محمدباقر منصوری قرار دادند و تیتر زدند که «فساد بانکی مداح بیت رهبری». کلیپی هم برایش ساختند و منتشر کردند. این تیتر و خبر، دوپهلو داشت.

این تصاویر و این دروغ واضح و آشکار برای جامعه هیأتی و مذهبی و کسانی که اندک شناختی از مداحان و ذاکران اهل بیت دارند، بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسید، ولی متاسفانه جامعه هدف این کلیپ، قشر خاکستری و افراد کم‌اطلاعی بود که به راحتی با همین چیدمان ناشیانه ماجرا را به راحتی باور می‌کردند و بدون کوچک‌ترین تحقیقی آن را برای دیگران می‌فرستادند. اتفاقی که باعث گلایه و ناراحتی این مداح شناخته‌شده آذری زبان شد.

او در این خصوص می‌گفت: «ابتدا که یکی از دوستان این کلیپ را برایم ارسال کرد، خنده ام گرفت و تصورم از آن یک حرکت ساده بچگانه بود. اما چند روز که گذشت، دیدم تعداد صفحاتی که نسبت به بازنشر این کلیپ با عنوان مداح اختلاسگر بزرگ بانکی کرده اند زیاد شده و بازخورد‌هایی که در این صفحات نسبت به آن انجام می‌شد، برایم بسیار تعجب‌آور بود.»

محمدباقر پر کشید ...

این خبر بالا گرفت و در هر کوی و برزنی محمدباقر را با این اشتباه مواخذه می‌کردند. این فشار‌های روانی موجب آزار بسیار او شده بود. بسیاری با اینکه او سابقه سکته مغزی داشت و به کما رفته بود، این فشار‌های روانی و ناراحتی‌هایش از این هتک حرمت صورت گرفته را دلیل سکته دوم و درگذشت می‌دانند.

محمدباقر شامگاه ۱۰ مردادماه در حالی که به مناسبت شهادت امام جواد (ع) برای شرکت در مراسم عزاداری عازم هیأت علی ابن ابیطالب ارومیه شده بود، زمانی که در حال وضو گرفتن بود، دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او مثل امروز در ۱۱ مردادماه ۹۸، پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلای اردبیل تشییع شد.

آرزویی که محقق نشد

روزی از او پرسیده بودند نگاهت به مرگ چیست و چه آرزویی داری؟ او گفته بود: «دعا می‌کنم امام حسین علیه‌السّلام لطف کند تا عاقبت‌به خیر شوم. در نمازم همواره می‌گویم «اللّهم اجعل عواقب امورنا خیراً»، تا یار که را خواهد و میلش به که باشد. آرزوی قلبی‌ام این است که به درجه رفیع پیرغلامی امام حسین (ع) برسم. البته هنوز به آن نرسیده‌ام. می‌خواهم به اخلاصی که مورد نظر امام زمان (عج) است، برسم.»

این آرزوی حاج محمدباقر محقق نشد و در آن سال این نوکر ارباب به محرم هم نرسید و راهی خانه ابدیش در بهشت فاطمه (س) اردبیل شد. شادی روحش فاتحه‌ای بخوانید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: مداح اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Somaye
۰۸:۳۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
تهمت و افترا ،خدا به داد هممون برسه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
جناب یک نفر.
کوتاهی صدا و سیما به جای خود ولی واقعاً فکر می‌کنی اگر پخش می‌کردن شایعات تموم می‌شد؟
مثلاً همین الآن که ماجرای مهسا امینی مشخص شد. رئیس حزب کومله اعتراف کرد این کارشون برنامه ریزی شده بوده،فیلم لحظه‌ی حضور توی کلاس آموزشی منتشر شده،دکتر توییتری حرفشو پس گرفت،سی‌تی اسکنی که خود اینترنشنال پخش کرد رو همه دیدیم،مشخص شد سید عباس حسینی که می‌گفتن مهسا رو کشته خودش چند ماه پیش فوت شده،هزارتا نشانه‌ی تجزیه طلبی بودن این برنامه بشون گوشزد می‌کنی بازم یه عده اومدن هشتگ می‌زنن #مهسا_امینی. مردم ما سواد رسانه ندارن مشکل اینجاست.باشونم که بحث می‌کنی سریع انگ جیره خور و ساندیس خور و این چیزا می‌زنن.برادر من باید بپذیریم که ما ظرفیت داشتن رسانه‌ی اجتماعی نداریم.یا سوادشو کسب کنیم یا بیخیال این فضا بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۰۸:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
نیاز به غصه خوردن نبود اگر اینهمه تشابه بود با یک کلیپ یک رودرو کردن اختلاس گر و این مداح و گزاشتن یک میز گرد و شو تلوزیونی مسئله به اطلاع عموم می‌رسید و تمام . مثل تمام اتفاقات که با این روش‌ها مسئله حل میشه . بیست و سی هم که درحال پخش هست .و فتنه ها رو نمایان میکنه . به نظر اینجا کم کاری شده برای نشان دادن تشابه چهره مداح و اختلاس کننده .
Iran (Islamic Republic of)
شاپور شهباززاده
۰۱:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خدایش بیامرزد با وضعو‌ ودرحال نوکری امام حسین سکته کرده، در ضمن
عاشقق حسین که دنیا پرست نمیشه وعشقش را بدنیا نمیفروشد وشایعات وحرف این مردم نادان تمام شدنی نیست که نیست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
درود خدا بر مداح مخلص امام حسین محمدباقرمنصوری که با این تهمتی که تحقیق نکرده به او زدند چه اجری پیش خدا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
سلام خدا نگذره از هرکس که به این مداح واقعی امام حسین محمدباقر منصوری تهمت میزنن و اون دنیا باید جوابشو بدن وقلب خانوادش و به رنج ودرد آوردن .خدا نگذره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با سلام
مرحوم میتونست با ساختن یه کلیپ کوتاه یا با کمک دوستاش متهم اصلی رو پیدا کنه و یه کلیپ درست کنه و یا از طریق صدا سیما مثلا شبکه دو در بیست و سی بیگناهیشو و تشابه قیافه رو اثبات کنه و نیاز به غصه خوردن و ناراحتی نبود


روحش شاد و خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۱۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بسم الله. من نه آن موقع شایعه رو پذیرفتم و نه اکنون این مطالب رو به تمامه می پذیرم . الله اعلم .
فضای حاکم بر کشورمان از حیث روح و معنا هیچ خوب نیسا .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخدا از عذاب وجدان شدیدا در عذابم.

یه مدت بود اون کلیپو هی میدیدم و هی میگفتم ببین کیا توی کشورن.

بدتر اینکه نشون همه هم می دادم.

الان که اینو خوندم و فهمیدم انقدر در اشتباه بودم دلم میخواد سر به بیابون بذارم.

خدایا خودت منو ببخش
Germany
حمید ریحانی
۰۲:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خداوند بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
خداوند متعال روح مداحان خادمان آل لله راباامیرالمومنین محشوربدارد
روحشان شادیادشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
تقی عابدینی
۰۶:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خجالت آور است انسانهایی که به راحتی گول حربه های حرفه ای دشمنان شیعه را میخورند و نمیفهمند نفهمند حتی توهم شعوربالا و فرهیختگی دارند .حتی در مورد خبرهای تهمت هم تحقیق نمیکنند و عجولانه یا مغرضانه پیامی را تکثیر میکنند و به خود و جامعه ضربه میزنند .شایدنمیدانند که چوب خدا صدا ندارد .وقتی بزند دوا ندارد .التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۷:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خداوند تبارک وتعالی با اربابش اباعبد الله الحسین و علی اکبرسلام الله
علیهما محشورفرماید
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۴:۵۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام لطفا اطلاعات غلط ندین . مرحوم منصوری به تومور مغزی مبتلا بودن . فوت ایشون بخاطر عود مجدد بیماریشون بود
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
شما نمیدونی اطلاع نده، حقیقت همینه که اینجا نوشتن، خبری از تومور مغزی نبود
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۶:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ایشون جوان غلام از دنیا رفتن کارشون درست بود که ناجوانمردانه بهشون تهمت زدند انشالله مسببش جوانی و جوانش رو از دست خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تکلیف افرادی که باورکردنی بودن ایشان اختلاس کرده و حالا تازه متوجه شدن این عاشق بیگناه چیست وچگونه ازش حلالیت بگیرند هرچندچنین انسانهائی معرفت وگذشتشان بالاتر از این حرفهاست روحش با اربابش سیدالشهدا مهشورودرجواراقاابولفضل ع همانند ((جون))سفید رو و معطر باشند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام
میگم این آقا محمد مرحوم خیلی خیلی راحت میتوانست با تهیه یک فیلم کوتاه چند دقیقه ای و با دیدار هادی رضوی و عنوان کردن این تشایه چهره در حضور هادی رضوی و پخش آن فیلم در همین فضای مجازیی که این شایعه رو مردم براش ساخته بودن‌ برطرف کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
روح حاج محمدباقر شاد
خدا لعنت کنه کسایی که این شایعه رو درست کردن حاج محمد واقعا اسطوره اخلاص و ادب تو شهرمون اردبیل و حتی آذری ها بود ولی بعضی ها نمی تونستند خوبی مرحوم ببینند
الان هم حاجی جان جات خیلی خالیه تو اردبیل
ولی
همیشه و همیشه تو قلب و یاد ما اردبیلی ها ترک ها می مونی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه هرروزه در رسانه ها شاهده چنین اخبار کذب ای هستیم که باعث گمراهی و سردرگمی مردم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
فقط محاکمه مسببان این حادثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
کاش همه سایت ها فیلتر شن تا مردم به دنیای واقعی زنده ها برگردن. بد بلایی شده واسه بعضیها که ابروی دیگران را به راحتی به بازی میگیرن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
کسانی که این شایعه رو درست کردن و منتشر کردن
بدونن دستشون به خون یک جوان بی گناه آلوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
،امکانات مدرن،مثل شبکه های مجازی ،سلاح کشتار جدیدی شده در دستان کوردلانی که به فکر منافع خودشون هستن ،سلاحی که از صدها سلاح کشتار جمعی کنونی خطرناک تره،چون هم جان شخص رو میگیره هم آبروشو میبره ،باید سواد رسانه ای مردم بالا بره تا ،ناخواسته باعث قتل جسم و روح انسانهای دیگه نشن و در مرگشون سهیم نباشن ،
خدا ایشان و امثال ایشان رو رحمت کنه و از خدا برای بعضی انسانهای ساده لوح ،بیسواد و بی علم نسبت به امکانات امروزه ،طلب تفکر و بالابردن اطلاعات میکنم،
به امید بالا رفتن فرهنگ ِاستفاده ی درست از این ابزار ها
Iran (Islamic Republic of)
Leila
۱۴:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدارحمتشون کنه ،امان از دست این مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خداوند ایشان رو رحمت کنه...به نظرم به آدم باسواد وقتی یه عکس یه فیلم یا هرچیزی رو میبینه سطحی نگاه نکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
آدم که باغیرت باشه حتی شایعه هم براش گرون تموم میشه ولی اختلاس گرای پوست کلفت اصلا رو. در. رو هم بهش اهانت کنی یا بپرسی چرا اختلاس و دزدی میکنی. با پوزخند جواب میده که تو نمی فهمی پول زیاد چه مزه ای داره

انشاالله اصلا قبرم نصیبشان نشه
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۹:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
لعنت خدابرمفسدان اقتصادی درمملکت اسلامی ودرودوسلام خدابه روح این ذاکرونوکراهلبیت علیهم السلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
مفسد اقتصادی؟؟
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا هميشه بهترینها رامیبرد خوش به سعادتش که همچین شبی ازدنیا رفت و باطهارت انشاءالله بااهل بیت محشور شود خدا رحمتش کنه وبه خانواده اش صبربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه روحش شاد و وااای بر تهمت و نیرنگ
Armenia
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
اونهایی که منفی زدن ؛نکنه شماها دائم درحال تهمت ونیرنگ هستین!
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۰۱:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدارحمت کن این مومن ومجاهدوانسان شریف وخاکی ،حقیقتاجاش خالیه خدارحمتش کن درجوارسیدالشهداانشاالله ماراهم بلکه شفاعت کنن یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه .امام حسین شفیع این غلامش باشه .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چی شده
Armenia
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
چیزخاصی نیست راحت باش،کامنتهارو هم بخونی متوجه میشی نیازنیست بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۲۲:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا به دادمابرسه ک هرکسی روقضاوت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کسانی که از فضای مجازی درجهت شایعات استفاده می کنند قاتلند .گرچه دراین دنیا از مجازات در رفته اند اما در جهان آخرت مجازات سختی در انتظارشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نوشتيد غلام امام حسين بعد شهادت چهره اش از سياه به سفيد تغيير رنگ داد، مگر سفيد پوست بودن از لحاظ معنوي بر سياه چهره بودن ارجحيت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
نه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خوبی و بدی آدمها به نژادشون نیست ولی همه افرادی که وارد بهشت میشند به صورت سفید وارد بهشت میشند. در واقع ظاهرشون هم مثل باطنشون سفید میشه و بر عکس جهنمیها ظاهرشون مثل باطنشون سیاه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی از مردم هر شایعه ای رو میبینن بدون تحقیق نشر میدن
غافل از اینکه کارشون ممکنه به قیمت جون یه نفر تموم بشه!

قطعا هر شایعه ای که منتشر کنیم و باعث هر اتفاقی بشه ماهم توی اون اتفاق شریکیم پس تو نشر مطالب بیشتر دقت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
پری محمدی
۱۹:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کی میگه به ارزویش نرسید پیر غلامی به ریش و موی سفید سن و سال شنا سنا مه ای نیست که بلکه به میزان ارادت و ابرویی است که انسان پیش خداوند و پیامبران و اما مانش داره که مرحوم حاج منصور ارادت و ابرویی بالاتر از پیر غلامی در نزد خداوند و اربابانش داشت و عاقبت بخیر شد خوشا به سعادتش روحت شاد حاج منصور ویادتت تا ابد گرامی انشا الله شفیع ما هم در اخرت باشی خدار حمتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خداوند متعال رحمتش بکنه.داغ دلمون تازه شد مداح خیلی خوبی بود و صدای و حس زیبایی داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یعنی اینستاگرام رو فیلتر کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله فیلتر کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله که فیلترش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم برات!!!
Canada
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا از فیلتر کردن سایت ها ترس داری
هر چه مربوط به کسب و کار است .باید باشد
ولی خیلی ها بیمار روح و روان هستند و
نمیفهمند که شایعات چقدر تاثیر منفی بر روح و روان دارد
و منافقین فسیل و زیر خاکی هم فعالیت زیادی در سایت ها دارند .تنها کاری که از این عجوزان بر میاید
در عیر اینصورت اقامت و حقوق نجومی شون توسط عربستان قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
پیشوا
۰۰:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
تیکه خوبی انداختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آنهایی که با حیثیت این افراد بازی می کنند از دست عدالت در دنیا در می روند ولی از عدالت خداوند نمی توانند فرار کنند . امیدوارم کسی که عامل اینکار بوده از عدالت وجدان خودکشی و حسرت دنیا والآخرت شود انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کی میگه به آرزویش نرسید؟! آرزویش رو دوباره مرور کنید، عاقبت به خیری بود.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۶:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه . اتفاقا چندروز بعداز فوت ایشون من این کلیپ رو دیدم و با سند و مدرک جوابشون رو دادم.
خدا نگذره از کسانی که نادانسته با آبروی این مداح باغیرت بازی کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آرزویش عاقبت به خیری بود، کی میگه به آرزویش نرسید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدایش بیامرزد روحش شاد در جواذحق وبا پیامبر واهلبیتش محشور شوداز کجا معلوم ارزویش محقق نشد انشاالله امام حسین مانند غلامش به بالینش امد
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این ادم بزرگوار رو تو نشناخته بودی بیدی نبود که با این نسیمها خم شود چقدر کوته فکرید روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۰
۱۵:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
صدای فوق‌العاده زیبا و پُرسوزی داشت..خدا رحمتش کنه..با اربابش محشور بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ایشون مثال اون سیب رسیده ای هس که وقتی میرسه توسط باغبونش چیده میشه...تو اوج جوانی به کمال رسیدوانتخاب شد.. ..ولی با رفتنش دنیامونو ویرون کرد.خدایا دعای زیبایش را شامل دوستدارانش کن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ای وای از شایعه و شایعه سازی
روحش شاد باشد انشا الله
باید خیلی مواظب رفتارهامون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آخه چه شباهتی داره ؟! کجاش شبیه این آقای اختلاسگر و عکسشه!! امان از جاهل و عوام بودن مردم که باعث سوء استفاده ی دشمنه ، امان از قدرت حسادت!!!! کاش در تریبونی عمومی این دروغ رسوامیشد که ایشون رنج نمی کشید تهمت بد دردیه کم عمر کردند ایشون رو و یتیم بچه هاشو با حسادت و چشم زخم و جاهلی و چو پیچه در گوشی مردم و قضاوت و نامسلمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مطمئنا ادم باغیرتی بوده که ،حتی با یه تهمت فساد مالی دق کرده
چیزی که مفسدین ندارن غیرت و وجدان هست که هر کاری میکنن ککشون هم نمیگزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
حالا اون مجرم و خانواده‌اش و فک‌و فامیلش که عین خیالشون نیست این بنده‌خدا اینطوری شد...
لااله الا الله خدا رحمت کند
Iran (Islamic Republic of)
صبوری
۲۲:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
روحش شاد
لعنت به دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا بیامرزه از ستون های مداحی ترکی بودندایشون هرگز فراموشت نمیکنیم حاج محمد باقر منصوری خیلی زود رفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
وای به آخرت ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فقط میشه تاسف خورد
خدا بیامرزدش
شاید به آرزوش رسیده شما از کجا می دونید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو فضای مجازی دروغ گفتن و شایعه ساختن خیلی راحته، کنتور هم نمیندازه مردم هم که از وضع ناراضین هر چیزی رو بدون تحقیق خیلی راحت قبول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
روح والایش قرین رضوان الهی
Germany
یافا
۱۴:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدایا از باعث و بانی تهمت به خادم اهل بیت پیامبرت نگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت کن شایعه سازان