هرات وارد چهارمین روز درگیری شد

درگیری ها در هرات به روز چهارم کشیده شد.در این درگیری ها 20 نفر کشته و 90 نفر زخمی شده اند.طالبان نیز متحمل تلفات سنگینی شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان چهار روز درگیری با طالبان در شهر و ولسوالی های هرات، 20 نفر کشته و 90 نفر دیگر زخمی شده اند. بر اساس آخرین گزارشات، در چهار روز گذشته، نبردها در قسمت غربی هرات، در مناطق گذر و کرخ رخ داده است. در این درگیری ها دست کم 16 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند. مقامات محلی می گویند که "طالبان در جریان درگیری ها متحمل خسارات سنگینی شده اند." آنها همچنین خاطرنشان می کنند که درگیری با شبه نظامیان در روستاهای غرب شهر شدت گرفته است.

دولت روز یکشنبه نیروهای کمکی را برای مبارزه با شبه نظامیان به شهر هرات فرستاد. عبدالرحمان رحمان معاون ارشد وزیر امور داخله از این شهر دیدن کرد. وی گفت که به زودی عملیات گسترده ای علیه طالبان در این شهر آغاز می شود.

او گفت: "ما با نیروهای امنیتی از کابل وارد شدیم و آنها به نیروهای هرات پیوستند. ما در اسرع وقت برای حفاظت از مردم هرات اقدام خواهیم کرد."

در افغانستان ، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان شدت دارد.طالبان مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حمله ای را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند. بی ثباتی در افغانستان در پی توافقنامه صلح بین مقامات واشنگتن و طالبان در دوحه در حال افزایش است.این در حالی است که قرار بود آمریکا صلح و امنیت را برای افغانستان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هرات ، جنگ ، طالبان ، کشته و زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار