جعل موقعیت بیش از 100 کشتی جنگی توسط منابع ناشناس!

جعل موقعیت کشتی های جنگی با سوءاستفاده از فناوری مکان که به طور ناشناس صورت گرفته می تواند جنجال های سیاسی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ سوءاستفاده از فناوری موقعیت مکانی ممکن است منجر به اختلافات سیاسی شود. به گفته اسکای واچ و گلوبال فیشینگ واچ، انجام مطالعات نشان می‌دهد که مکان  بیش از 100 کشتی جنگی از ماه اوت سال 2020 جعل شده است، از جمله ناو هواپیمابر ملکه الیزابت بریتانیا و ناوشکن آمریکا روزولت. در برخی موارد، داده‌های نادرست نشان می‌دهد که کشتی‌ها وارد آب‌های مورد مناقشه شده یا به پایگاه‌های دریایی سایر کشورها نزدیک شده‌اند، حرکاتی که می‌تواند باعث بروز حوادث بین المللی شود.

تیم تحقیق با مقایسه استفاده از سیستم شناسایی خودکار (AIS ، یک سیستم مبتنی بر GPS برای کمک به جلوگیری از برخورد) با داده‌های موقعیت قابل بررسی با استفاده از یک الگوی شناسایی، موارد جعلی را پیدا کرد. به عنوان مثال همه اطلاعات غلط از گیرنده‎های AIS در ساحل آمده است در حالی که ماهواره‌ها موقعیت‌های واقعی را نشان می‌دهند. Global Fishing Watch سال‌ها در حال بررسی موقعیت‌های جعلی AIS بود، اما این اولین بار بود که داده های جعلی برای کشتی های واقعی را مشاهده می‌کرد.

مشخص نیست چه کسانی و چرا مکان‌ها را جعل می‌کنند. با این حال، تحلیلگران می‌گویند که این اطلاعات مربوط به یک عامل مشترک است. تقریباً همه کشتی های جنگی آسیب دیده از کشورهای اروپایی یا اعضای ناتو بودند و داده‌ها شامل حملات ساختگی در اطراف کالینینگراد، دریای سیاه و کریمه بوده است.

کشورهایی که انگشت اتهام به سمت آن‌ها گرفته شده این ادعاها را رد کرده‌اند. سابقه استفاده از حساب های جعلی و اطلاعات نادرست طی سال‌ها قابلیت این را دارد که باعث دامن زدن به تنش‎های بیشتر سیاسی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار