دفع غیر اصولی پسماند پزشکی ایذه پیگیری قانونی می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه از پیگیری قانونی برای دفع غیر اصولی پسماند عفونی بیمارستان شهدای ایذه جنب یکی از محله‌های شهر خبر داد.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست  ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به دفع غیر بهداشتی و غیر اصولی زباله‌های عفونی بیمارستان شهدای ایذه در حاشیه شهر و سایت موقت شهر گفت: در بازدید‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، وقوع این تخلف آشکار بود و به مراجع ذیصلاح نیز منعکس شده است.

او افزود: طبق قانون دفع پسماند عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید تا ظرف ۲۴ ساعت پس از انجام کار بی‌خطرسازی آن‌را به سایت پسماند منتقل و کار دفن با آهک و خاک را انجام دهند و در بازدید‌های مکرر به عمل آمده انباشت چندین روزه زباله در محوطه بیمارستان شهدای ایذه مشهود بود.

امیری بیان داشت: با وجود تاکید بر خروج روزانه پس از بی خطرسازی، این مساله مورد توجه قرار نگرفت و اینک شاهد انتقال یکباره و دفع غیراصولی آن در سایت بهشت زهر هستیم که باعث اعتراض شهروندان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تصریح کرد: با توجه به این اقدام که باعث تهدید سلامت عموم و تخریب محیط زیست شده است، اداره حفاظت محیط زیست طبق دفع غیر اصولی پسماند پزشکی ایذه پیگیری قانونی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازدید‌های مکرر به عمل آمده انباشت چندین روزه زباله در محوطه بیمارستان شهدای ایذه مشهود بوده و با وجود تاکید بر خروج روزانه پس از بی خطرسازی، این مساله مورد توجه قرار نگرفت و اینک شاهد انتقال یکباره و دفع غیراصولی آن در سایت بهشت زهرا(س) هستیم که باعث اعتراض به حق شهروندان شده است.

او گفت: با توجه به این اقدام که باعث تهدید سلامت عموم و تخریب محیط زیست شده است، اداره حفاظت محیط زیست طبق قانون عوامل این تخلف را تحت پیگیری قرار خواهد داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.