تبادل دانشجو و استاد دانشگاه تربت حیدریه با دانشگاه لیتوانی

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: دانشگاه تربت حیدریه از سال ۱۳۹۶ قراردادی برای همکاری علمی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه لیتوانی منعقد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: تاکنون ۲ دانشجو و چند عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه به دانشگاه لیتواتی اعزام شده‌اند؛ همچنین دانشگاه تربت حیدریه چند استاد لیتوانیایی را برای ارائه درس در دانشگاه تربت حیدریه میزبانی کرده است.

او افزود: مدت حضور استادان و دانشجویان چند هفته و بعضا یک ماه است تا از امکانات دانشگاه مقصد برای تکمیل پروژه‌های مطالعاتی خود برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: در قرارداد منعقده بین ۲ دانشگاه چندین بند وجود دارد که یکی از این بند‌ها مربوط به نحوه اسکان و مخارج استاد و دانشجو در دانشگاه میزبان است و بر اساس آن دانشگاه پذیرنده باید تمام هزینه‌ها و مخارج استادان و دانشجویان مهمان را تأمین کند.

فتحی بیان کرد: با تقویت همکاری‌ها بین دانشگاه تربت حیدریه و دانشگاه لیتوانی، دانشجویان و استادان می‌توانند در صورت وجود کمبود‌هایی در مسیر انجام طرح و پروژه‌های علمی و تحقیقاتی خود از دانشگاه طرف قرارداد برای تکمیل پروژه خود استفاده کرده و با شانس حضور در یک دانشگاه خارجی از ایده‌های علمی دیگر نقاط دنیا استفاده کرده و آن را برای توسعه علمی دانشگاه خود به کار گیرند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.