کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای در شهرستان داراب

مسئول زراعت داراب از کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای در بخش فسارود شهرستان داراب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی خرسند نیا، مسئول زراعت شهرستان داراب از کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای دربخش فسارود شهرستان داراب خبر داد و گفت: کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین بخشی از نیاز دامداران شهرستان با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه دام ازاهمیت ویژه‌ای برخودار است.

او، ارقام ذرت کشت شده در این طرح را BC۶۷۸، BT۶۴۷۰، سینجنتا و آمریکن ژنتیک معرفی کرد و ادامه داد: این طرح در سطح یک هکتار و به منظور بررسی ویژگی‌های مورفولوژیکی و عملکرد مطلوب ارقام فوق، درفواصل مختلف روی ردیف‌های کاشت به ترتیب ۸، ۱۰ و ۱۲ سانتیمتر و فاصله بین ردیف‌ها ۷۵ سانتیمتر کشت شده است.

خرسند نیا هدف از اجرای این طرح را تاثیر فواصل مختلف کاشت برعملکرد، ترویج کشاورزی حفاظتی ذرت، مقایسه ارقام نسبتا جدید و کاهش مصرف آب عنوان کرد.

مسئول زراعت شهرستان یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت را نیاز آبی بالای این محصول عنوان کرد و گفت: به کشاورزان ذرت کار شهرستان توصیه می‌کنیم به منظور کاهش آب مصرفی در این محصول از کشت مستقیم و اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای به روش تیپ استفاده کنند.

وی در ادامه افزود پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل کاشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری، هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول برود و در پایان فصل برداشت حدود ۴۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این مزارع برداشت شود.

پیش بینی تولید بیش از ۵۵ هزارتن پیاز در کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از پیش بینی تولید بیش از ۵۵ هزارتن محصول پیاز در شهرستان خبر داد.

عبدالرسول جوکار گفت: شهرستان کوار با شرایط آب وهوای معتدل مکان مناسبی جهت کشت بسیاری از محصولات کشاورزی منجمله پیاز است.

او با بیان اینکه کشت پیاز در دو فصل به‌صورت پاییزه و بهاره کشت می‌شود و در سال زراعی جاری بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از ۵۵ هزارتن محصول از این مزارع تولید روانه بازار شود.

لازم به ذکر است بخشی ازمزارع شهرستان به کشت پیاز بذری اختصاص دارد.

پرداخت یارانه نهال به باغداران سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اختصاص ۴٠٠ میلیون ریال یارانه نهال جهت کاشت بیش از ٢٨ هزار اصله نهال شناسه دار پسته، گل محمدی و انجیر خبر داد.

سهراب عاشوری تصریح کرد: این یارانه شامل ٢٢هزار و ١۵٠ نهال پسته، ٣۵٠٠ نهال گل محمدی و ٢۶٢۵ نهال انجیر بوده است که جهت ترویج توسعه باغ‌های سالم و تجاری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تولید نهال سالم و شناسه دار به باغداران شهرستان پرداخت شد.

او افزود: جهت دریافت یارانه نهال اسفند ماه هر سال همزمان با کاشت سایر درختان تشکیل پرونده نهال یارانه دار توسط کارشناسان باغبانی صورت می‌گیرد.

به گفته عاشوری؛ باغداران با خرید از نهالستان‌های مجوزدار اقدام به خرید نهال شناسه دار کرده و با ارائه فاکتور، یارانه خرید نهال به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار