ریزش کوه در محور هراز/ تکذیب حبس شدن مسافران / هراز بازگشایی شد + فیلم

مسئول راهداری محور هراز از بازگشایی محور هراز خبر داد و گفت: با تلاش حدود ۱۰ ساعته راهداران ، این محور پاکسازی و تردد در این محور از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،   سرهنگ منتظری رئیس پلیس راه آمل گفت: ساعت ۲۴ دیشب به علت بارش شدید باران و ریزش کوه در جاده هراز محدوده تونل اول و دوم لهاش موجب انسداد جاده و گیرافتادن ۲۲ مسافر و هشت دستگاه خودرو در داخل تونل دوم لهاش شده است.

وی  افزود: نیرو‌های راهداری، هلال احمر، انتظامی، پلیس راه و نیز فرمانداری در حال امداد به مسافران گرفتار در داخل تونل و نیز بازگشایی مسیر هستند.

سرهنگ منتظری  گفت: جاده هراز تا اطلاع ثانوی مسدود هست و رانندگان می‌توانند از مسیر سوادکوه و کندوان استفاده کنند.

بازگشایی تا دو ساعت دیگر

اسفندیار گلپور رییس اداره راه آمل در گفتگو با با شگاه خبرنگاران جوان ، گفت: حدود۳۵۰۰متر مکعب مصالح وسنگ وگل ولای به دلیل ریزش کوه وارد جاده شده است و نیرو‌های راهداری در تلاش هستند تا این جاده را بازگشایی کنند.

او افزود: این محور احتمالا تا ساعت ۱۰ صبح امروز بازگشایی می‌شود.

محور هراز از بامداد امروز یکشنبه دهم مرداد ماه به علت ریزش کوه حوالی شاه زید (فاصله تونل شماره یک و دو) بسته شده است.
 

هراز بازگشایی شد

عیسی کریمی  مسئول راهداری محور هراز اعلام کرد:  ریزش حجم زیادی از سنگ ریزه ها سبب طولانی شدن عملیات پاکسازی شده است ، اما اکنون پس از ۹ ساعت عملیات پاکسازی شاهد بازگشایی این محور هستیم.

وی در خصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت  : نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده ای وارد نکرده است.

کریمی گفت: اگرچه در دو طرف تونل شاهد محبوس شدن ۸ خودرو با ۲۲ سرنشین بوده ایم اما با تلاش راهداران و ایجاد راه موقت تردد برای آنها ایجاد شد. 

مسافران برای ایمنی به تونل هدایت شده بودند

سرهنگ عبادی سرپرست پلیس راه مازندران با تکذیب خبر محبوس شدن ۸ دستگاه خودرو سواری با ۲۲ مسافر در داخل تونل، گفت: با توجه به وقوع سیلاب برای حفظ سلامتی مسافران این تعداد خودرو به داخل تونل هدایت و پس از فروکش کردن سیلاب از تونل خارج شدند.

او افزود: تردد در این محور با توجه به مسدود بودن لاین شمال به جنوب، به صورت تک لاین و به کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: محور هراز ، ریزش کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.