احتمال ساخت کریستال زمان توسط کامپیوتر کوانتومی گوگل برای نخستین بار

دانشمندان ادعا می کنند که موفق به ساخت یک کریستال زمان در یک کامپیوتر کوانتومی شده اند که مرحله جدیدی از ماده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کرفیک؛ گروهی از دانشمندان با همکاری آزمایشگاه‌های محاسبات کوانتومی گوگل اولین کریستال زمان جهان را در داخل یک کامپیوتر کوانتومی ایجاد کردند. طبق تحقیقی که اخیراً با عنوان مشاهده نظم دولت-زمان بلورین در یک پردازنده کوانتومی منتشر شده، محققان و فیزیکدانان گوگل در پرینستون، استنفورد و سایر دانشگاه‌ها ادعا می‌کنند که کریستال زمان مرحله جدیدی از ماده است که قانون نیوتن را نقض می‌کند و عده‌ای وجود این ماده را ناممکن می‌دانند.

این تحقیق یک پیش چاپ است و جامعه دانشمندان باید مدتی آن را بررسی کند؛ بنابراین، تا زمانی که تحقیقات به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته باشد، نمی‌توان به هیچ نتیجه‌ای رسید.


بیشتر بخوانید


کریستال زمان چیست؟

کریستال زمان فاز جدیدی از ماده است و ایده آن برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان سیستم باقی ماندن در حالت تعادل مطرح شد. بلور‌های زمان پایدار و اتم‌های تشکیل دهنده آن‌ها دائما در حال تحول هستند. این برخلاف مراحل دیگر ماده است. از ویژگی‌های کریستال زمان این است که زمانی که تغییر حالت می‌دهد و از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود، هیچ انرژی مصرف نکرده و انرژی از دست نمی‌دهد.

احتمال ساخت کریستال زمان توسط کامپیوتر کوانتومی گوگل برای نخستین بار

کریستال زمان بدون درگیری در آنتروپی از فرآیند‌های انرژی عبور می‌کند و می‌تواند در موقعیت مصرفی قرار بگیرد و در چرخه جدیدی که ایجاد می‌شود دوباره حاضر شود. این فرآیند با حضور کریستال زمان ممکن است بی نهایت تکرار بشود و درون سیستمی ایزوله انجام بگیرد. کریستال زمان را می‌توان معجزه نیاز‌های رایانش کوانتومی دانست.

کریستال زمان اساساً از سه عنصر اساسی تشکیل شده است:

اولین مورد به عنوان محلی سازی شناخته می‌شود که در آن یک ردیف ذرات با جهت مغناطیسی خود در مخلوطی از ترکیبات انرژی کم و زیاد قفل می‌شوند.

در حالت ثانویه، نسخه آینه‌ای ذرات با وارونه ساختن همه جهات ایجاد می‌شود.

در نهایت، استفاده از نور لیزر است. در این حالت، بدون استفاده از انرژی نور لیزر، می‌توان حالت عادی را به آینه داد و سپس دوباره آن را به حالت اولیه برگرداند. دانشمندان این نتیجه را کریستال زمان می‌نامند.

احتمال ساخت کریستال زمان توسط کامپیوتر کوانتومی گوگل برای نخستین بار

رایانه کوانتومی گوگل به نام Sycamore ممکن است از تراشه‌ای با ۲۰ کیوبیت برای ساخت کریستال زمان استفاده کرده باشد که هر کیوبیت می‌تواند دو حالت کوانتومی را در کنار هم نگه دارد. ذرات کوانتومی قابل کنترل کیوبیت هستند. آن‌ها نیروی متقابل بین هر کیوبیت را تنظیم می‌کنند.

گفتنی است که در حال حاضر کاربرد‌های تحقیقاتی و عملیاتی استفاده از این کشف جدید مشخص نیست، ولی دانشمندان گفتند که قادرند با رویکرد مقیاس پذیری فاز‌های غیرتعادلی ماده را برای پردازنده‌های کوانتومی که اکنون وجود دارند مورد مطالعه قرار بدهند.

احتمال ساخت کریستال زمان توسط کامپیوتر کوانتومی گوگل برای نخستین بار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.