بهره برداری از ۱۴۴۳ تخت بیمارستانی در ۷ استان کشور

امروز با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت یک هزار و ۴۴۳ تخت بیمارستانی جدید با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه، نوسازی و بهسازی ۱۴۰ بیمارستان، راه اندازی ۱۴۰ دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه بزرگ آموزشی بهداشتی و درمانی و بهره برداری از ۱۴ هزار تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور در قالب آیین ره پویش سلامت در وزارت بهداشت در دست اقدام است.

امروز در سی و نهمین آیین ره پویش سلامت پروژه‌های ملی وزارت بهداشت در استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، سمنان، و کهگیلویه و بویر احمد بهره‌برداری شد، این طرح‌ها با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت و به صورت ویدئو کنفرانس،  با ظرفیت یک هزار و 443 تخت بیمارستانی و یک کلینیک ویژه تخصصی به ارزش کل سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و 30 میلیارد تومان و با اشتغال زایی بیش از سه هزار نفر در 5 استان کشور به بهره برداری رسید.

افتتاح بیمارستان 110 تختخوابی کودکان ماهک

در شهر ساری استان مازندران فاز اول بیمارستان کودکان ماهک به بهره برداری رسید، ظرفیت این بیمارستان ۱۱۰ تخت با ۶ هزار متر مربع زیربناست و این بیمارستان دارای بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش های تصویربرداری بوده و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح این بیمارستان هزینه شده است.

کلینیک تخصصی طوبی در استان مازندران

همچنین در طرح دیگری در شهر ساری استان مازندران کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی با زیر بنای ۴۳۳۳ متر مربع افتتاح شد که ۸۳ میلیارد تومان برای راه اندازی این کلینیک اعتبار تامین شده است.

افتتاح دو بیمارستان با 370 تخت در سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان بیمارستان فوق تخصصی علی بن ابیطالب شهر زاهدان با ظرفیت ۳۲۴ تخت و زیربنای ۳۳ هزار متر مربع بهره برداری شد که بیمارستان دارای بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش های تصویربرداری است و بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان برای افتتاح این بیمارستان اعتبار هزینه شده است.

بیمارستان امام رضا شهر زابل با ۴۶ تخت و زیربنای ۳ هزار و ۵۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید که این بیمارستان دارای بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش های تصویربرداری بوده و بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این بیمارستان اعتبار صرف شده است.

افتتاح 2 بیمارستان با 786 تخت در آذربایجان شرقی

بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری در شهر آذربایجان شرقی ظرفیت ۷۰۰ تخت بیمارستانی و زیربنای ۵۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید که این بیمارستان دارای بخش‌های بستری، جراحی، پیوند، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش‌های تصویربرداری است و ۱۳۱۰ میلیارد تومان برای بهره برداری این بیمارستان اعتبار هزینه شده است.

در شهر عجب شیر آذربایجان شرقی بیمارستان امام خمینی با ۸۶ تخت و ۸۶۷۱ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید و این بیمارستان دارای بخشهای بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش‌های تصویربرداری بوده و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری این بیمارستان صرف شده است.

افتتاح بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی در گچساران کهگیلویه و بویر احمد

بیمارستان نرگسی شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد با ظرفیت ۱۲۹ تخت بیمارستانی و ۱۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری رسید که این بیمارستان دارای بخشهای بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش های تصویربرداری است.

افتتاح اورژانس حوادث و مرکز سوختگی در استان سمنان

اورژانس حوادث و مرکز سوختگی کوثر در استان سمنان با ظرفیت ۵۲ تخت و زیربنای هفت هزار متر مربع راه‌اندازی شد که این مرکز دارای بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس و مراقبت های ویژه است و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این مرکز هزینه صرف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار