تست‌ منفی کاذب در کرونا دلتا بیشتر است

استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان منفی بودن کاذب تست کرونای دلتا بیشتر از دیگر انواع کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد طاهری  میکروب شناس و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: برخی مواقع با وجود مبتلا بودن فرد به کرونا نوع دلتا آزمایش پی.سی.آر بیمار به علت جهش ویروس نامشخص و  منفی می شود.

او ادامه داد: قدرت سرایت کرونا دلتا بسیار زیاد است و به همین دلیل مرگ و میر ناشی از ابتلا به این نوع جهش یافته از ویروس به خصوص در افراد دارای بیماری های زمینه ای و با ریسک بالا، نقص در سیستم ایمنی، مشکلات ژنتیکی و پیوند عضو و جراحی افزایش می یابد.

این متخصص میکروب شناسی تصریح کرد: مهم ترین فاکتور ابتلا به کرونا در جوامع، تماس نزدیک است و برهمین اساس ابتلای یک عضو خانواده به طور حتم سایر اعضای آن خانواده را نیز مبتلا خواهد کرد.

او تصریح کرد: اگر علائم کلینیکی و طبیعی نشان دهنده ابتلای فرد به ویروس کرونا نباشد، می توان از او به عنوان ناقل بدون علامت نام برد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: اطلاع رسانی سریع فرد مبتلا به نزدیکان و افرادی که با او ارتباط داشته اند"، مهم ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره همه گیری ویروس است.

این پزشک متخصص میکروب شناسی بیان کرد: در ادامه همه افرادی که با فرد بیمار در ارتباط بوده اند، باید تست داده و خود را قرنطینه کنند که با انجام این کار در صورت ابتلای احتمالی نیز از شیوع ویروس و مبتلا کردن سایرین پیشگیری کرده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار