اف‌بی‌آی: مواد منفجر شده در انفجار بیروت یک پنجم محموله اصلی بوده است

بنا به اعلام اف‌بی‌آی، محموله اصلی آمونیوم نیتراتی که سال گذشته در بندر بیروت بارگیری شد، بسیار بیشتر از مقداری بوده که منفجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به تازگی گزارش اف‌بی‌آی که در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۰ نوشته شده به دست خبرگزاری رویترز رسیده است. طبق این گزارش، تخمین زده می‌شود میزان آمونیوم نیترات منفجر شده در انفجار سال گذشته بیروت، ۵۵۲ تن بوده باشد.

این در حالی است که وزن محموله اصلی آمونیوم نیترات که در این شهر تخلیه شد ۲۷۵۴ تن بوده است. این گزارش به شبهات زیادی که در مورد سرقت بخش بزرگی از محموله وجود دارد، افزود.

انفجار سال گذشته بیروت یکی از بزرگترین انفجار‌های غیر هسته‌ای است، که تاکنون ثبت شده است. طی این انفجار، بیش از ۲۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. بخش بزرگی از بیروت ویران شد و بسیاری آواره شدند. پس از این انفجار، بازرسان اف‌بی‌آی به بیروت آمدند و مشغول بررسی شدند.

گفتنی است که گزارش اف بی آی هیچ توضیحی در مورد چگونگی بروز این اختلاف بار و یا این که بقیه محموله به کجا رفته است، نمی‌دهد. یک مقام ارشد لبنانی که از گزارش اف‌بی‌آی مطلع بود، اعلام کرده که مقامات لبنان هم در مورد وزن اصلی این محموله با این گزارش توافق نظر دارند. این مقام ارشد لبنانی گفت هیچ نتیجه قطعی در مورد اینکه چرا مقدار مواد منفجر شده کمتر از محموله اصلی است وجود ندارد.

بسیاری از مقامات لبنانی قبلاً به طور خصوصی گفته بودند معتقدند بخش زیادی از این محموله به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
یا خدا اگه همش میترکید چی میشد
آخرین اخبار