کاهش ۴.۶ درصدی نرخ تورم نقطه‌ به نقطه در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه‌ به نقطه خراسان رضوی در تیر ماه امسال ۴۴.۲ درصد است که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  خراسان رضوی با اشاره به نرخ تورم نقطه به نقطه در تیر ماه امسال، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در نقاط شهری ۴۳.۶ و روستایی ۴۶.۷ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۴.۷ و روستایی ۴.۱ درصدکاهش یافته است.

او با بیان اینکه «نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در تیر ماه امسال ۴۳.۶ درصد است»، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن۴ درصد کاهش یافته است. این نرخ برای خانوار‌های شهری ۴۲.۹ و روستائی ۴۷.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴ و ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوار‌های خراسان رضوی در تیر ماه امسال ۱.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۳درصد کاهش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوار‌های کشور نیز درتیرماه امسال ۳.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۳.۶ و نقاط روستائی ۳.۲ درصد است که به ترتیب ۱.۱ و ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه امسال در کل خانوار‌های خراسان رضوی ۴۵.۱درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته است، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۴۳.۶و روستائی ۵۱ درصد است که به ترتیب ۱.۶ و ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه «نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه امسال در خانوار‌های کل کشور ۴۴.۲درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱.۲ درصد افزایش یافته است»، تاکید کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۴۳.۷و روستائی ۴۷.۳ درصد است که به ترتیب ۱.۲ و ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در تیرماه امسال خراسان رضوی در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها ودخانیات ۵۵.۵، پوشاک وکفش ۶۳.۴، مسکن ۱۴.۳وگروه بهداشت و درمان ۳۵.۴ بوده است. این ارقام را برای کشور به ترتیب ۵۶.۹، ۵۵.۴، ۲۴.۴ و ۴۴.۲ است.

او افزود: شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های خراسان رضوی ۳۱۷.۲، مناطق شهری ۳۰۵.۹ و مناطق روستائی ۳۶۶.۵ است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.