درخواست رؤسای ۳ کشور از ترکیه برای توقف اقدامات یکجانبه در قبرس

روسای سه کشور یونان،اردن و قبرس با ارسال نامه‌ای به ترکیه از این کشور خواستند تا اقدامات یک جانبه خود را در مسئله قبرس متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، رؤسای بخش جنوبی قبرس، یونان و اردن با ارسال پیامی قاطعانه به دولت ترکیه، از آنکارا خواستند تمام اقدامات یکجانبه خود درباره قبرس شمالی را که با قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل و قوانین بین المللی مطابقت ندارد و یا تلاش‌ها را برای راه حل صلح آمیز از طریق مذاکره تضعیف می‌کند، متوقف کند.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، آنا ستاسیادس، رئیس جمهور قبرس، عبدالله دوم، پادشاه اردن در پی اجلاس سه جانبه‌ای که در آتن برگزار شد با ارسال نامه‌ای به دولت ترکیه، قاطعانه از او خواستند تا به  اقدامات یکجانبه خود در قبرس خاتمه دهد.

رؤسای سه کشور در این نامه تأکید کردند که یک مدیترانه صلح آمیز، با ثبات و مرفه از اولویت‌های راهبردی منطقه است و  آن‌ها خواستار احترام به حاکمیت، حقوق و صلاحیت هر کشور بر اساس قوانین بین المللی در مناطق دریایی خود هستند.

قبرس، یونان و اردن  بر حمایت از یک راه حل عادلانه و مناسب برای مسئله قبرس، بر اساس قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت و قوانین بین المللی، تأکید و اعلام کردند: حل جامع مسئله قبرس نه تنها به نفع مردم قبرس است بلکه به صلح و ثبات منطقه کمک قابل توجهی می‌کند.

پیشتر نیز، وزیر دفاع قبرس  پیش بینی کرد که اتحادیه اروپا به علت رفتار‌های ترکیه در برابر بحران واروشا در بخش ترک نشین شمال قبرس، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال می‌کند. اقدامات ترکیه مانعی در برابر حل و فصل مناقشه منطقه واروشا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار