اکسیوس: آمریکا از اسرائیل در مورد نرم افزار جاسوسی پگاسوس توضیح خواسته است

پایگاه اکسیوس گزارش داد که کاخ سفید از رژیم صهیونیستی خواسته تا در مورد نرم افزار جاسوسی پگاسوس و فعالیت آن توضیح دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی در ارتباط با گزارش های منتشر شده در مورد نرم افزار جاسوسی "پگاسوس" که علیه بسیار از کشورها استفاده شده است، توضیح خواست.

روزنامه آکسیوس گزارش داد که کاخ سفید در خصوص استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس به مسئولان رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.

براساس این گزارش، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه از یکی از مسئولان بلند پایه وزارت جنگ این رژیم توضیح خواسته است.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین به تازگی منتشر کرده اند، نرم افزار پگاسوس که تولید شرکت صهیونیستی «NSO» است، امکان جاسوسی از دستکم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است.

شرکت جاسوسی«NSO» که مجوز فروش این نرم‌افزار به کشور‌های دیگر را داشت، با انتشار بیانیه‌ای این اخبار را رد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی در کل غلط است. محصول ما تنها ازسوی دستگاه‌های اطلاعاتی برای اجرای قانون و مبارزه با تروریسم استفاده شده است.»

اگرچه «NSO» ادعا می‌کند این نرم افزار‌های جاسوسی برای هدف قرار دادن مجرمان و تروریست‌ها طراحی شده است، اما کاربرد‌های واقعی آن‌ها بسیار گسترده‌تر است.

از جمله افراد سرشناسی که در لیست این جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان و برخی مقامات کشور‌های مختلف هستند.

این در حالی است که امشب کانال سیزده رژیم صهیونیستی گزارش داده است که بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم به وزیر دفاع فرانسه گفته که گوشی مکرون یا نمایندگان پارلمان فرانسه هک نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
رضا
۱۲:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
شاه دزد امده از دزد توضیحات میخواد.
آخرین اخبار