دستگیری کلاهبرداران خرید و فروش خودرو در جم/ کلاهبرداران ۱۳۰ میلیارد تومان به جیب زده‌اند

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: باند ۱۰ نفره کلاهبرداران خرید و فروش خودرو به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان در شهرستان جم متلاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر انجام کلاهبرداری از طریق خرید و فروش حواله‌های خودرو در شهرستان جم، موضوع با حساسیت در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات فنی کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد اعضای یک باند کلاهبرداری با تشکیل بنگاه معاملاتی غیر رسمی خرید و فروش خودرو‌های ایرانی، با سوء استفاده از تورم بازار از ۲ سال گذشته تاکنون با تنظیم قراداد‌های صوری مبالغی از متقاضیان می‌گرفتند و به حساب شخصی خود واریز می‌کردند و تعهد می‌دادند خودرو را به صورت حواله‌ای در مدت زمان ۳ تا ۴ ماه تحویل مشتریان دهند.

رئیس پلیس استان بوشهر ادامه داد: اعضای این باند به قصد فریب شهروندان، ابتدا به تعهد خود عمل می‌کردند و پس از کسب اعتماد عمومی دوباره از مشتریان ثبت نام می‌کردند.

سوسنی عنوان کرد: بعد از گذشت چند ماه و در پی نوسان قیمت خودرو و همچنین نحوه واگذاری خودرو از سوی خودروسازان، متهمان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و مبالغ هنگفتی را از این طریق به دست می‌آورند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان جم ۱۰ نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند، بیان کرد: در همین زمینه از ۴۸۰ شهروند جمی برای خرید و فروش ۷۲۰ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری شده و هیچ گونه خودروی نیز به مالکین تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: همه افراد دستگیر شده این باند کلاهبرداری پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل راجع قضائی شدند.

 سوسنی از مردم خواست، توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و انجام هرگونه معاملات خودرویی خود را پس از استعلام از پلیس‌های راهور و آگاهی در بنگاه‌های معاملاتی معتبر ثبت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.