حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مطرح کرد؛

خودباختگی در پوشش هایمان بیداد می‌کند/ جلوه گری عامل ایجاد آسیب در فضای کسب و کار

حجت الاسلام قرائتی گفت:صرف نظر از حلال یا حرام بودن، به طور طبیعی آرایش دختر و پسر در محیط درس، ضربه به تحصیل است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حقوق عامه شامل موارد مختلفی است که یکی از آن ها رعایت پوشش مناسب در مکان های عمومی است و رعایت آن الزام قانونی دارد.

حجت الاسلام قرائتی با بی ادبی دانستن پوشش نامناسب، در اینباره گفت: بعضا عده ای جوری لباس می‌پوشند که این لباس بی‌ادبانه است، یک حجابی دارند که این نحو از پوشش را نماد آزادی می‌دانند. در صورتی که بندگان خدا  نمی‌دانند آزادی یعنی چه؛ کشور های مختلفی بر روی زمین وجود دارد؛ کدام کشور اجازه می‌دهد کسی با لباس شنا سر کلاس فیزیک بنشیند؟ در ژاپن به فردی که پوشش مناسب ندارد اجازه شرکت در مسابقه نمی‌دهند. زیرا ادب و حیا مهم است.

وی برخی از ورزش های موجود در کشور را اقتباس از غرب دانست و افزود: چون بعضی از از ورزش‌هایمان اقتباس از غرب بوده، بعضی چیزها را در آنها مراعات نمی‌کنیم. به طور مثال؛ جوانی هیکل خوبی دارد و می‌خواهد وزنه بلند کند یا  کشتی بگیرد. حالا لباس کشتی هم نمی‌تواند بلند باشد چون دست و پا گیر است اما آنقدرهم نباید تنگ و کوتاه باشد که انگار برهنه است. بالاخره افراد مختلفی پای تلویزیون نشسته‌اند. شما که 200 کیلو وزنه بلند می‌کنید حالا بشود 200 کیلو و 10 گرم؛ یعنی 10 گرم هم این لباس را اضافه کن. چرا خودمان را باختیم؟ ما یک خودباختگی‌هایی داریم.

شرکت در کلاس فیزیک با مایو !

این کارشناس مذهبی افزود: من امروز در ماشین عبایم را جا گذاشته و هنگام آمدن به صدا و سیما متوجه شدم که عبا ندارم. حال یک بار بی عبا سخنرانی کنیم!  مگر می‌شود عروسی بدون تالار؟ بله می‌شود؛ مگر آخوند بی عبا می‌شود؟ بله می‌شود. آیا حضرت امیر (ع) همیشه عبا داشت؟؛ عبا لباس مقدسی است به خصوص وقت نماز. ولی این گونه هم نباشد که در یک برنامه یک عده به دست و پا بیفتند بخاطر یک عبا.

قرائتی با فرض گرفتن این مسئله که اسلام از حجاب چیزی نگفته ادامه داد: آرایش دختر و پسر در محیط درس ضربه به تحصیل است.  شما  از مدارسی که دختر و پسر با هم درس می‌خوانند و آن‌ها که جدا از هم هستند آمار بگیرید، کدام نمره‌شان بالاتر است؟ این مسئله  طبیعی است.  نقل است  که از امیرالمؤمنین سؤال شد؛ چرا به خانم‌ها سلام نمی‌کنید؟ در حالی که پیامبر چنین میکند؛ فرمود سن پیامبر 30 سال از من بیشتر بوده و من نگرانم به گونه ای جواب داده شود که دل را بلرزاند. پس با ناز حرف زدن، خودنمایی کردن و با آرایش و غیره دل می لرزد و ضربه علمی وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه  جلوه‌گری در فضای کسب و  آموزش، مشکل ایجاد میکند، خاطر نشان کرد: در روایتی پیامبر(ص)، هنگام نماز خطاب به حضرت زهرا (س) میگوید « فاطمه جان پرده این خانه گل دارد، که حواسم را در نماز پرت می‌کند». یعنی تصویر یک گل تمرکز  را در نماز بر هم می زند، حال این جور خانم‌ها یا آقایان حواس شما را پرت نمی‌کنند؟! این‌ها حقوقی است برای همه که رعایت نکردن آن مضر است ولی ما این ها را حق، نمی‌دانیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حجاب اسلامی ، قرائتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.