کاظمی:

۲۱۰ کیلومتر از راه‌های کشور در حال احداث و بهسازی است

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: هم اکنون ۲۱۰ کیلومتر جاده در کشور با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال بهسازی و احداث است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌اصغر کاظمی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور پس از مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ (هونی) اظهار داشت: ارزش روز قرارداد‌های جاده‌ای این شرکت مربوط به بزرگ‌‍راه‌ها و راه‌های اصلی چهارمحال و بختیاری ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

او افزود: در این استان هم‌اکنون ۳۵ قرارداد از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور برای احداث و بهسازی ۲۱۰ کیلومتر جاده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال فعال است که تا پایان ماه‌جاری به ۳۵۰ کیلومتر با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


کاظمی اضافه کرد: از این میزان ۱۴۰ کیلومتر به بزرگ‌راه‌ها و ۷۰ کیلومتر به راه‌های اصلی اختصاص دارد که ارزش روز این قرارداد‌ها افزون‌بر ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

او ادامه داد: از ۲۱۰ کیلومتر مربوط به ساخت بزرگ‌راه و جاده اصلی در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۱۲ کیلومتر طول مربوط به ۱۰ تونل واقع در مسیر از جمله تونل تاراز ۱ (هونی) است.

کاظمی گفت: ساخت تونل و مسزیر‌های دسترسی تاراز ۱ (هونی) ۱۱ کیلومتری در چهارمحال و بختیاری مسیر ۴۶ کیلومتری گردنه تاراز را ۳۵ کیلومتر کوتاه می‌کند.

او افزود: هفته قبل نیز عملیات اجرایی ساخت تونل سوم تاراز و راه‌های دسترسی آن به‌طول هفت کیلومتر از سوی خوزستان آغاز شد.

کاظمی اضافه کرد: احداث جاده‌های شریانی در چهارمحال و بختیاری، در آینده‌ای نزدیک اتصال مرکز این استان را به جنوب کشور و استان‌های همجوار تسهیل می‌کند.

او ادامه داد: تراز ارتفاعی گردنه چری کوهرنگ با احداث پنج کیلومتر تونل در مسیر آن ۷۰۰ متر پایین‌تر می‌آید و ۹ کیلومتر مسیر، گردنه و پیچ خطرناک در این مسیر حذف می‌شود.

کاظمی گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در ۲ هفته گذشته ۳۵ کیلومتر راه ارتباطی اصلی شامل هفت کیلومتر جاده اصلی و ۲۸ کیلومتر بزرگ‌راه با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری افتتاح کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار