دستگیری ۳۱ نفر سرباند قاچاق در مرز‌های کردستان/۵ باند قاچاق متلاشی شد

سرپرست مرزبانی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال ۳۱ نفر سرباند قاچاق در استان کردستان دستگیر شده و ۵ باند قاچاق نیز در مرز‌های استان منهدم شده است.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدعارف سپهری سرپرست مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: حراست و پاسداری از مرز در برابر هر نوع تجاوزی از مهم‌ترین وظایف مرزبانی است و در این راستا تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم.

او خاطرنشان کرد: تردد از مرز‌های رسمی کشور مجاز است و غیر از این اگر از هر نقطه‌ای به نام معیشت و ... کسی بخواهد عبور کنند، تجاوز به حریم مرز بوده و نیرو‌های مرزبانی و محافظان مرز براساس رسالت ذاتی که دارند مجبور به برخورد هستند.

سرپرست مرزبانی استان کردستان با تاکید براینکه اولویت مرزبانی در مرز‌های استان کردستان مقابله با باندها، سرشبکه‌ها و دانه‌درشت‌های قاچاق است، افزود: قانونگذار در زمینه حراست از مرز‌ها نیروی انتظامی و خاصتا مرزبانی را مکلف کرده است و ما نیز بر اساس این وظیفه عمل می‌کنیم.

سپهری از دستگیری ۶۶۵ نفر قاچاقچی در نوار مرزی استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه در مرز‌های کردستان ۴۱۱ میلیارد ریال بوده است.

به گفته او، در سال گذشته ۱۲۱ سرشبکه شناسایی و دستگیر و ۶ باند نیز با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه مرزبانان در مرزی‌ترین نقاط استان متلاشی شده است.

سرپرست مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۳۱ نفر سرشبکه قاچاق شناسایی و دستگیر شده است، گفت: در همین مدت موفق به شناسایی و متلاشی کردن ۵ باند بزرگ قاچاق در مرز‌های استان شدیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.