سرعت باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به سه هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: وزش باد شدید سایر شهرهای شمال استان را نیز فرا گرفت و موجب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شدید دید افقی شد.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش این باد از دوشنبه شب تشدید شده و هم غلظت ذرات غبار را افزایش می‌دهد و هم موجب تشکل توده عظیم گردوغبار و هدایت آن به عرض‌های پایین‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود وزش باد که حداقل تا پنجشنبه ادامه دارد، سبب کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا، تشکیل توده عظیم گردوغبار و وقوع توفان گردوخاک و شن شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد پیش رو موجب اختلال در برخی مسیرهای ارتباطی شمال استان نظیر محور زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-بم، شود. بنابراین توصیه می‌شود رفت و آمدهای غیر ضروری در این محور به بعد از شرایط توفان موکول شود.

حیدری به احتمال وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت در شمال استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای شرایط مذکور اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سرعت وزش و میدان جریان باد احتمال می‌رود توده عظیم گردوغبار به زاهدان و مناطق شرقی نفوذ کند و موجب افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود مردم شمال استان و مناطق درگیر توفان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار