بایدن: واشنگتن ماموریت جنگی خود را بزودی در عراق به پایان خواهد رساند

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر عراق از ادامه همکاری‌ها با این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده، اعلام کرد همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت.

او همچنین گفت: عراق شریک مورد اعتماد آمریکاست. ما ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به عراق ظرف دو هفته آینده ارسال خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: با عراق از طریق وزارت خارجه به منظور کمک رسانی در برگزاری انتخابات اکتبر در تماس خواهیم بود.

رئیس جمهور آمریکا در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نیز گفت: نقش آمریکا در عراق در ارتباط با کمک در زمینه آموزش (نیروها) و مقابله با داعش خواهد بود.

او گفت: بزودی واشنگتن ماموریت جنگی خود را در عراق در سال جاری (میلادی) به پایان خواهد رساند. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در سخنانی در این دیدار گفت: از ادامه همکاری ها میان دو کشور خوشحالم.

گفتنی است در حالی ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص آموزش نیروهای عراقی مطرح شده است که پیشتر سخنگوی جنبش صادقون عراق آموزش و مشاوره نظامی از سوی آمریکا را ۲ دروغ بزرگ واشنگتن عنوان کرده بود. محمود الربیعی، سخنگوی جنبش صادقون عراق در گفتگو با شبکه العهد درباره سخنان نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه عراق قدرت کافی برای تامین امنیت خود دارد، گفت: آنچه که امروز مصطفی الکاظمی بیان کرد، باید یک سال قبل گفته می‌شد. همه می‌دانند که عراقی‌ها قدرت کافی دارند و نیازی به نیرو‌های بیگانه ندارند.

او افزود: عراقی‌ها به جهان اثبات کردند که توانایی تامین امنیت خود را دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام. امریکای خونخوار باید از منطقه غرب آسیا برود. هم جنگی و هم غیرجنگی اش باید از این منطقه محو شود. صهیونیستهایش را هم باخودش ببرد.
آخرین اخبار