نجیب میقاتی: وظیفه تشکیل دولت دشوار است

نخست وزیر مکلف لبنان تشکیل دولت را امری دشوار و منوط به همکاری همگان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان در سخنانی اعلام کرد وظیفه تشکیل دولت دشوار است و این کار، در صورت همکاری همگان موفق خواهد شد.

او در ادامه گفت: من تأکید می‌کنم که طبق طرح فرانسه برای منافع لبنان و اقتصادش دولت تشکیل خواهم داد. وی گفت: خاموش کردن آتش (مشکلات) در لبنان به همکاری همه لبنانی‌ها بستگی دارد. من دارای تضمین‌های خارجی مورد نظر برای خروج از بحرانی هستم که در جریان است.

همچنین شبکه آر تی گزارش داد نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان در سخنانی از کاخ بعبدا و پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: من به رئیس جمهور نتیجه مشورت‌های پارلمانی را دادم و مکلف به تشکیل دولت جدید شدم. او همچنین گفت: از رئیس جمهور لبنان و تمامی نمایندگانی مرا معرفی کردند و چه آن‌ها که من را معرفی نکردند، تشکر می‌کنم.

او در ادامه افزود: من خواهان اعتماد ملت هستم. من اعتماد هر مرد و زنی و هر زن و مرد جوانی را می‌خواهم. من چوب سحرآمیز ندارم و نمی‌توانم کار‌های عجیب و غریب انجام دهم.

او گفت: در صورتی که تضمین‌های خارجی نداشتم، هرگز این وظیفه را نمی‌پذیرفتم. من مطمئن هستم اکنون زمان متوقف ساختن آتش (مشکلات) رسیده و من اطمینان دارم با همکاری رئیس جمهور، ما می‌توانیم دولتی مطلوب را تشکیل دهیم که برای نجات این کشور از فروپاشی، باید ابتکار فرانسه را که به نفع لبنان و اقتصاد لبنان است، عملی کند.

گفتنی است رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند ۷۲ عضو پارلمان لبنان با رای دادن به نجیب میقاتی و حمایت از او، تشکیل دولت این کشور را به میقاتی سپردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار